20091215

God morgon Tisdag


Jo då, det kom snö igår.....som utlovat......ungefär 100 stycken flingor dalade utanför våra fönster. Men sen var det hela över och kvar fanns bara isande kyla.......ni vet sån där blåsande kyla som isar igenom skinnet i ansiktet som är det enda man inte har kläder på.......man sliter och drar i halsduken men då fryser man ännu värre om näsan......men men, vi fortsätter att hålla tummarna för snö & hoppas på att det blåser mindre kallt ute idag.

För idag har vi bokat upp oss både på ett socialt besök hemma hos kompisen A med barn, plus att vaccinations spruta nummer 2 i grisens tecken för dom små barnen i familjen ska tas på eftermiddagen. Jag har en känsla av att det kommer gå mindre smidigt denna gången, för nu är ju barnen så medvetna om att förra sprutan kändes och gjorde ganska ont :(

Och innan vi åker hem ifrån lilla byn så ska vi snabb shoppa inne på ICA........grädde, nötter, sirap, blockchoklad, cocosfett och en massa härliga små formar, dessa ting ska vi använda i morgon........någon som vågar gissa vad vi har planerat för morgondagen?!

15/12 idag.....någon annan än jag som börjar bli en aningens julstressad?.........jag är inte stressad på det sättet att jag måste rusa runt och får ångest........jag är nog mer rädd att jag sitter här nästa vecka och då är julen över utan att jag hann med.......
Klapparna är jag ju nästan färdig med, har haft väldigt bestämda utgångspunkter detta året och har knappast "slösat" på en massa onödiga paket......utan mer välbehövliga och några som har efterfrågats ganska länge.
Men en kille i familjen som redan fått sin stora julklapp och bara har mjuka paket kvar till julaftonen är Alexander..........

men jag tror nog att han är glad ändå när han vet att crossen som han längtat efter står ute i garaget redan, även om det bara blir mjuka paket kvar. Anledningen till den tidiga julklappen är att dom stora barnen åker hem till sin pappa just på julaftons lunchen och blir borta en vecka......då hade det blivit en väldigt lång och jobbig vecka för cross ägaren.......


Sådär ja, då ska jag surfa vidare in på hemnet.se.......vet att jag lovat mig själv att inte kika runt ibland en massa härligt stora hus nu under julen......men både jag och sambon delar för tillfället samma intresse och då är det så svårt att lägga allt på hyllan :))
Och vem vet, kanske kanske hittar vi oss en riktigt stor julklapp till oss alla istället.....
.....hoppas hoppas.
Nu önskar jag er en härlig dag & på återseende!

2 kommentarer:

  1. Ja nu känns det som om det rullar på fort. Jag gissar på knäck och ischoklad till morgondagen?
    Här stundar sista julklappsinköpet. Härligt för Alexander...han har nog inget emot de mjuka klapparna sedan. Kan jag gissa att det finns fler motor-intresserade i familjen?
    Hemnet=önska kostar ingenting.Hoppas ni får en julklapp av det större slaget eller får köpa.
    Härlig dag önskar Milla och tack för din goa kommentar hos mig.

    SvaraRadera
  2. Lagen gäller ju vid vinterväglag, och det är väldigt sällan det gäller oss, haha! Men dom 5-10 dagarna kommer han nog köra olagligt. Vinterdäcken ligger bra i förrådet tycker han ;P

    Vad kul att Ola också är med på noterna nu då. Det dyker nog upp nåt förr eller senare. Fast det låter så trist att säga så.. Har man väl bestämt sig för att man vill flytta så vill man helst göra det samma dag!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails