20091209

Hallå Onsdag

En onsdag i samma väder anda som förgående dagar.
Det händer ju inte allt för mycket när det ät trök väder ute........veckohandling och vedindragning är vad som har stått på schemat idag.....och det är alltså redan avklarat.
Hade en tanke på att slänga ihop en ny pepparkaksdeg, det är ju super smidigt att ha en i kylen hela tiden eftersom det åt som smör.......men en liten(läsa Simon) råtta har trollat bort sirapsflaskan. Jag har letat med lupp......under kökssoffan, i skafferiet, i kylen, under skohyllorna i hallen och under vardagsrums soffan, men utan resultat. Det ska bli väldigt kul den dagen som jag hittar denna borttappade flaska.......
Inget bak blir det alltså, men i ärlighetens namn så är jag inte så laddad för att baka heller........för idag har mitt lilla huvud intagit färgen BLOND..........tror att detta beror på den stundande husvisningen i morgon.......jag sa igår att jag nu känner ett lugn.......det stämmer INTE längre. Nervös är det rätta ordet och alla hustankar gör att jag knappt får ihop en tvätt med lätthet längre.......det ska bli så fruktansvärt skönt att få entra det omnämnda huset och se om det var någonting för oss, eller om det helt enkelt är någonting som vi kan lägga bakom oss........
Men nu ska jag ta mina blonderade tankar och segla vidare till barnens garderober för en liten snabb koll på vad som fattas innan sista mjuka klappen ska innhandlas.

2 kommentarer:

  1. Hohoho, jag är också så där blond ibland *smile* kul att du gilla min julklappsmaskin (läs Jag).
    Det är nästan det "enda" jag gjort senaste dagarna hihihi...dammråttorna behöll jag för mig själv och alla oputsade fönster på övervåningen!!!! Du hinner nog du med..kram Milla:D

    SvaraRadera
  2. Haha, ja men då förstår jag varför jag inte har hunnit med alla paketen, jag har ju tvättat fönster och jagat dammråttor.....men ska nog testa ditt koncept nästa år tror jag ;))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails