20091204

Hemma igen

Jaha, då var man alltså hemma igen........och jag kan lätt konstatera att jag likaväl kunde ha låtit bli att åka på något julbord........eller rättare sagt så var jag ju aldrig på något julbord.
Jag bestämde mig nämligen för att "bara" vara med på mingelpartyt som skulle vara innan själva julbordet, för att först mingla i 2 timmar och sen sitta och äta julmat i x antal timmar......ja det hade nog blivit lite för övermärktigt för Simon.
Sagt och gjort så åkte vi dit och ja.........vi landade i ett hus i stl XXL och allt var i lyxklass......perfekt in i minsta detalj.
Till detta hemmet så hade det kommit minst 50 personer som Janeth aldrig har sett tidigare i hela sitt liv.
Rundvandring i huset, handskakning med minst 50 händer och 1 kopp glögg senare så valde Janeth alltså att bryta upp......för annars hade hon nog fortfarande stått och glott på samma tavla fortfarande......det var nämligen ingen som ens försökte till att prata/få kontakt med mig.....varför skulle dom?!, dom kände ju redan varandra och hade ju massor att samtala om.......visst gjorde jag ett par försök att skapa socialkontakt, men ack så lite jag hade att komma med där :((
Så därför dissar jag hela kvällen......och ska i min ensamhet fortsätta att äta gottigt godis ända tills sambo ringer och vill bli hämtad.......för då ska jag klä på Simon och alltså bege mig ut på en 45 minuters bilresa........varför sätter jag mig alltid i kläm och säger ja till saker som jag egentligen inte vill göra?!
Det är nog någonting som jag tänker sätta upp på "att göra listan!.....att inte göra sådant som jag egentligen inte vill.
Nu önskar jag er en fortsatt trevlig och mysig fredagskväll!

2 kommentarer:

  1. Eller som nyårslöfte kanske? ;)

    Vad synd att kvällen blev så trist. Tråkiga människor!

    SvaraRadera
  2. Åh, känner så väl igen mig. Usch ja varför gör man sådant som får en att må mindre ok? Själv är det nog mitt största dilemma och anledningen till att jag tycker bloggen är ett prestationsfritt ställe att vara social på!Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails