20091210

Grrrr

Sicken dag säger jag bara!
Efter en natt med mardrömmar och sömnsvårigheter så vaknade jag nervös som ett asplöv. Knappt någon frukost gick att få ner och tiden drog sig fram.....tick......tack........det var ju bara gulligt till att vänta.
Men på pricken klockan 10.00 stod vi på uppfarten till vad som kunde ha blivit vårt nya stora hem.......
Packade ur bilen och begav oss mot huset där mäklaren stod och väntade. En mäklare som för övrigt knappt sa mer än 50 ord under hela visningen, jag tror att han hellre hade velat låsa upp dörren åt oss och sedan åkt därifrån........och jag förstår honom!
Huset var under all kritik, det var inte bara 1 fuktskadat badrum utan 2 fuktskadade badrum varav det ena hade sprängt läck under kakelgolvet och läckt ner i köket........den vattenläckan hade fått självtorkat och man hade stängt av hela badrummet, badrummet användes numera som förråd.
Grunden var fuktskadad, fasaden var fuktskadad, vinden var angripen utav husbock med släkt och vänner........behöver jag fortsätta?!
Behöver jag säga hur pass besvikna vi är?!.........eller hur arga vi är på mäklaren som inte informerade någonting om detta innan visningen utan enbart sa att det fanns vissa saker att göra på huset.....
Jag kom in i det stora köket.....som jag trodde utefter att ha sett på bild att det skulle vara just stort.........
Visst är det stort sa mäklaren..........
Jag trodde faktiskt att det skulle vara större sa jag........
Ja men det beror på att vi knäpper korten med vidvinkelskamera förstår du svarade mäklaren mig då.......
Behöver jag säga att visningen då var över.......och besvikna kunde vi vända bilen hem igen.

2 kommentarer:

  1. Fy fan vad trist! Och riktigt kasst av mäklaren.. Och vem tror dom förresten vill betala närmare 1 mille för det där då?!

    Men det positiva är väl iaf att du kan släppa det nu.. Får hoppas det dyker upp nåt bättre! Men verkligen tråkigt. Man blir ju så besviken. Bättre iaf att båda av er blev det, än att den ena hade velat och den andra inte!

    SvaraRadera
  2. Usch, vilken besvikelse. Men vilken tur att ni fick se det och nu kan gå vidare. Ert hus kommer nog tids nog...Det går inte att bygga vidare på det ni bor i(ifall nu det är så att ni trivs på platsen asså)?
    Skrattar åt mäklarens kommentar om köket/kameran...letar efter kamera och det där med vivinkel lät ju som ett gott tips:Då skulle mitt hem också bli större, hihihi.
    Må gott, kram Milla:D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails