20091209

Seg som sirap

Det blev en ny pepparkaksdeg bakad idag....inte för att vi hittade sirapsflaskan inte, utan det var lilla svärmor som kom gåendes över gården med en ny flaska härligt trögflytande sirap.
Jaja, jag hade ju skvallrat till henne om att min lilla skåp plockare till son har haft bort våran flaska och att sambon inte var riktigt nöjd över kåldolmarna som skulle serveras till middagen idag......han föredrar nämligen mycket sirap i såsen.....och hur hade det set ut om vi inte hade gjort pepparkaksdeg idag på självaste pepparkaksdagen?! ;))
Så i morgon blir det till att baka ut pepparkakor....igen......men det blir efter husvisningen......om det blir någon så att säga.
Janeth är nämligen oerhört nervös, just nu mest över att sambon har intagit en ny sida utav denna husaffär......han börjar nämligen återigen se till de få nackdelar som finns......så jag håller mina tummar röda i morgon för att huset verkligen är super mysigt....hoppas, hoppas!!
Men nu är det nog dags att runda av för den här dagen och har jag tur så får jag lov att sova några timmar i allefall......men tankarna har svårt att komma till ro ikväll.
Men önskar er alla en god natt och på återseende i morgon!

1 kommentar:

  1. Sirapsmums i olika former...Håller tummarna för husvisningen.Kram Milla:D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails