20091217

Hallå julen!

Jodå, hon fick allt så hon teg den där 5 barnsmamman som önskade sig ett Norrland i mörkaste Småland......
För det har snöat, snöat och fortsatt att snöa ända sedan i tisdags eftermiddag........så nu har jag mitt mini Norrland precis utanför ytterdörren.
Barnen leker och skrattar......snö är spännande och dagarna rusar iväg när det ska lekas ute hela från tidig morgon till sena kvällen.
Kläder blir blöta och jag gräver i garderober för att få fram dubbla uppsättningar vinterkläder......och mitt i allt grävande och bärandes så smackar jag bokstavligen talat ner mitt dåliga knä.......rakt ner i golvet......ljudet som följer kan liknas vid nötknäppning och det ljudet vill man absolut inte förknippa med sitt knä.
När jag efter ett par timmars ihållande smärta.....tittar ner och känner på knät så inser jag att det är en aningens tillknycklat......någon liten bit sitter galet och sumpmark ploppar upp i mitt sinne när jag känner konsistensen :((
Deppig och ledsen ordinerar jag snabbt vila och ingen belastning för knät och idag är det faktiskt rätt så ok igen........även om det numera är ett blå/svart knä som förgyller min gråa kropp.
Men jag kom på att det faktiskt var jag själv som önskade mig denna otur.......för under vaccineringen utav barnen häromdagen så hoppades jag tyst att dom skulle slippa obehagliga biverkningar........då är det bättre att jag tar dom sa jag tyst i mitt sinne.......ni vet sådär som man alltid gör när barnen är sjuka.......tänk om dom hade sluppit, det hade varit bättre om jag fick skiten........och barnen har faktiskt inte(peppar,peppar) inte känt av vaccineringen alls denna gången.....så det blev som jag önskade.....
Men nu är det dags för att återgå till julpysslandets tecken....julkorten är skickade och klara.....nu stundar det målning utav jultomtarna som ska få pryda årens julgruppen som ska göras i helgen.
Julen är så otroligt härlig och den passar oss som handen i handsken :))

2 kommentarer:

  1. Hej, Janeth, hittade snöfallet på den här sidan;
    http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex3/snownoimages.htm

    Men efter att ha läst ditt inlägg så kanske du har fått för mkt snö?*skratt*
    Ha en bra dag Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Usch låter inte alls roligt hemskt vad du gör illa dig hela tiden du får vara lite försiktig du måste vara rädd om dig ju kramar alla små sötnosar från mig o tindra

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails