20091204

Julbordsdags

Hallå alla härliga bloggvänner.....jag vet/ser ju att ni tittat in ofta och tätt.....undrar vilka ni är som läser mina små ord.
Idag är en ganska jobbig dag för den här mamman......det är nämligen julbordsdags på sambons jobb och som vanligt så får Janeth stora våndan när det vankas större tillställningar och den här gången är det ju på ett nytt jobb dvs. en väldigt massa nya människor.......en väldigt massa människor var väl kanske att ta i, men i runda slängar så blir det en 40 personer.......
Och Janeth mår pyton, men samtidigt så vet jag ju att dom inte kommer att äta upp mig, dissa mig eller håna mig offentligt........så man undrar ju varför man ska må så här när det är nått på gång........har analyserat mig själv med lupp och kommit fram till att det här med att vara "hemma"mamma på längre obestämd tid, ja det innebär en väldigt massa braiga saker men även en stor sak och det är att man lätt blir osocial.
Men som vanligt finns det inte så mycket att fundera över, för jag mår ju efter sprutans påhitt mycket bättre idag, så det går ju inte att sjukanmäla sig......... Därför håller jag som bäst på att plocka fram kläder till mig, sambo och Simon.......Emma och Alexander kommer att vara hemma hos sin pappa. Philip och Izabell får vara inne hos farmor/svärmor under tiden vi är iväg. Allt är alltså färdigt och planerat in i minsta detalj.......så vad kan gå fel?!.....förhoppningsvis ingenting!
Sen och förhoppningsvis så sitter jag här ikväll och mår väldigt mycket bättre, utpustad och smuttandes på varm härlig glögg och DÅ kan jag slå mig själv på fingrarna över hur löjlig jag var som satt här nu och mådde dåligt........
Ååååååå vilken härlig dag detta kommer att bli ;))

2 kommentarer:

  1. Åh, vad gott med julbord!! Jag dreglar!
    Förstår precis hur du menar att man lätt kan bli lite isolerad när man varit hemma länge, men som du skriver så kommer du slå dig själv på fingrarna ikväll, när du sitter här och är äckligt mätt av all god julmat! ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är tillbaka efter ett trist uppehåll...har försökt hänga med vad som händer här..har ny blogg välkommen in.Kram Milla
    colormythoughts.blogg.se

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails