20091212

Lördags mys

Vaknade till en härligt slö lördag idag.......sent var klockan och det var toppen att få ligga i sängen och dra sig....länge och väl.....småpratandes med sambon.....härligt att kunna slappa utan en massa krav som stressar.
Men som alla andra dagar året om så finns det alltid behov utav påklädningar, frukostar och en massa tråkigt plock i husets små vrår.
En liten runda ner till Bergkvara för att möta upp Alexander som skulle åka hem ifrån sin pappa.....en snabb runda in på ICA för att köpa hem nödvändig proviant för att kunna överleva lördagskvällen som alltid betyder socker sug i stl xl.
Hem igen för att hinna plocka in nödprovianten och sen släppa in påhälsandes kompis Lena och hennes 5 årige son. Vi skulle nämligen kolla igenom hennes pågående studier och självklart är det ju toppen kul att få förfrågan om hjälp.....för det är faktiskt super kul att få finnas till hjälp för fler än bara familjen och det är ju som alltid toppen att få vara social i mellanåt. Och flera timmar blev vi sittandes, diskuterandes olika psykotiska infallsvinklar, empati inom olika psykologiska områden och hur man gjorde förr för att få psykpatienter att må bra........massor utav härligt skolarbete som gav mig mersmak och jag håller tummarna hårt för att även jag kan få börja studera snart igen......hoppas.hoppas!!
I morgon är det lucia......helt otroligt om jag får säga så......vart tog tiden vägen?! Vart tog alla mina shopping rundor vägen?!....jag har ju uppenbarligen missat några stycken eftersom jag har en offantlig massa paket kvar att köpa innan tomten får lov att komma ;)
Men innan han får lov att komma så är det dags för mig att slänga ut ett par annonser på Blocket.se......och kanske kan det glädja någon som är som mig......någon som inte har hunnit med att springa efter alla julklapparna ännu.
God kväll kära bloggvänner & som alltid.......på återseende i morgon!

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails