20100408

Blodtrycks dags

Igår bjöds vi på härligt vårväder, härligt fågelkvitter och härliga vårkänslor....Barnen kunde studsa runt i sina nya vårdojjor och springa runt utan en massa tjocka kläder på sig.

Idag är det helt förbytt. Det är grått, blött och de enda känslorna som man bjuds på är trista "jag vill bara vara inne" känslor.
Men å andra sidan så är väl kanske inte det så tokigt.
Då hinner vi kanske med lite inne sysslor idag i stället.
För när det är varmt och härligt ute......ja då glömmer man nästan helt bort att det finns ett hem där inne också.....ett hem som man behöver dona lite i.

Sen ska Janeth iväg på uppdrag idag.
Jag ska nämligen åka till vårdcentralen och få lite instruktioner/visa att jag behärskar att ta blodtryck på en annan människa..........ett steg i rätt riktning att bli färdig med min USKA utbildning......och det är ju skönt.....tråkigt bara att behöva vara nervös innan.
Men jag tror att lite av det där nervösa handlar om att jag måste lämna barnen hos svärmor.
Själva delen att lämna är ju inte jobbigt, men vetskapen om att hon redan har 6 barnbarn där inne idag.......ja det är nervöst.......men jag får helt enkelt skynda mig så mycket jag bara kan.

Sen ikväll, då ska jag slappna av igen.
Då ska jag bara lyxa, och inte läsa en enda stavelse i någon kursbok överhuvud taget.

Trevlig Torsdag på er!

3 kommentarer:

  1. Å köpte Simon lika snygga dojjor som Odin? Jag får gömma dom här hemma annars ska han ha dom på sig hela tiden, i hela huset!

    Hoppas det går bra att ta blodtryck idag, det ska nog inte behöva ta så lång tid. Men 6 barnbarn hos svärmor.. Lite stressad hade nog jag också blivit..

    Ha en trevlig, lyxig torsdagkväll sen! Kram!!

    SvaraRadera
  2. Kanske tur att det inte är ditt tryck som ska testas;) Idag kom det sköna vädret upp till oss, tack för det;) Här har cykeln tvättats och jag har letat vårtecken. Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hallå :)
    Lite tufft för svärmor att passa sex busiga barnbarn samtidigt, jag hoppas det gick bra och att Du klarade av blodtrycksövningen utan allt för högt blodtryck pga stress.
    Finfina skor :)
    Ha en skön fortsättning på torsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails