20100409

En elak filur.....

Mitt hem har förfallit.
Jag har låtit dammråttorna få bygga bo under våra sängar.
Jag har låtit skiten i hörnen fått mera plats, långt ut på golven!
Och jag har missat att det finns tvättmaskiner nere i min egen tvättstuga.
Stress är en elak liten filur, och den har jag låtit styra tillvaron i hemmet i många dagar.
IDAG tar jag kontroll igen!!
Det efterlängtade regnet är här.......jag kan alltså hålla barnen inne på goda grunder.
Och jag ska städa och fejja hela långa dagen lång.
Nu är det bara att hålla tummarna för att regnet håller i sig...
...och att barnen gillar läge.....det är viktigt!
Trevlig fredag på er!

2 kommentarer:

  1. Ja, fy för den lede;) Stressen är en riktigt elak jä..el. Han brukar sitta på min axel då & då och sura ner tillvaron, hehe.
    Men för tillfället har jag honom under skon så jag har äran att trycka ner honom i skiten ordentligt,hahaha.
    Hoppas nu bara att barnen roar sig så att du kan trampa ner honom du me´?
    Usch, vad sadisitsk jag blev, men ibland är det skönt att vara på topp och trycka undan Mr.Stress!!! Ha en bra dag och du vet väl att det är fre...hihihi.Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jodå Milla, han sitter även här och spejjar ibland. Men nu fick jag ju tips....får helt enkelt skaka av mig honom och trycka ner honom i leran utanför ;))

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails