20100427

Gröna fingrar?

Så var det tisdag och kaffekoppen med "ladda inför dagen kaffet" är strax urdrucken.
Och när botten är nådd så är det dags att väcka upp skoltrött skol son.
Han är inte särskilt peppad för tillfället.
Vill hellre vara hemma och köra cross.......hela dagen lång.
Men snart så,
då är det sommarlov och då kommer han säkert att längta tillbax till alla kompisar istället :)

Gårdagens kalasande avlöpte väldigt smidigt och skönt. För med 26 plusgrader på termometern(mätt i lä & mitt i gassande sol) så njöt vi ikapp.
Uppdragna ärmar och hakorna högt.......
...vad gör man inte för att få lite härlig färg på kroppen :))
Barnen lekte, fikade och lekte ännu mera.
Simon var så trött när vi vandrade hem, så han somnade innan vi entrade vår egen trädgård
( en promenix på 5 minuter!)
Sen snusade han gott i vagnen i över timme!

Idag ser det ut att bli en helt annan dag, det är nämligen grått och en aningens fuktigt i luften.....men vi har ju blivit lurade förr och det kanske blir en toppen dag igen!
Jag hade nämligen tänkt att dra på mig de "gröna" fingrarna och planera lite inför sommarens måltider.......

4 kommentarer:

  1. Ha en bra tisdag, jag hoppas Dina gröna fingrar kommer till användning :)
    Jag förstår honom som inte vill vara på skolan utan i stället hemma och köra cross ;-)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Åh hade ni så varmt igår, inte illa.
    Hoppas som sagt vad att du fått göra det du tänkt göra idag. Vi har mulet men rätt så skönt ute trots allt.

    SvaraRadera
  3. Det känns ju rätt otroligt att plantera något ute nu... men jag hoppas Du haft en bra dag och att Dina gröna fingrar har fått roa sig i jorden :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Haha, det blev inga gröna fingrar här inte....men snart så ska det hinnas med!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails