20100407

Energi stopp

God morgon Onsdag!!
Idag lever jag igen. Föll som en fura och slocknade totalt igår kväll.
Men självklart så hann jag med en hel del innan jag slocknade.
Vi packade som planerat bilen tidigt igår morse,
ifs inte så tidigt som man alltid hoppas på...
....men ganska tidigt......
...och vi kom iväg som vi skulle och vi glömde ingenting...
..trodde vi i allefall.
Hela långa vägen ner till skåne...
...som inte är allt för lång men ca 12 mil blev det totalt ner.
Men det var glada och vakna barn som sjöng och hade trevligt i bilen......och jag är såååå glad över att vi har skaffat oss den där stora bilen.
Inga bråk, knuffningar eller gnabb nu längre......utan bara härliga toner :)
Väl nere i skåne och hos mormor, så kunde vi konstatera att vi(läs jag) hade glömt kameran :(
Men mat och paket fanns ju med och det var ju det som var det viktigaste.
För mamma/mormor hade ju fyllt år. Och lilla Loke skulle ju få sina första små paket....ni vet såna där välkommen i familjen paket.
Och som sagt så blev det ju inga kort knäppta, alltså inga små härliga bilder på liten bebis.......och inte snusade jag någon bebis blev det heller, jag som hade planerat att få göra det.
Men kände mig inte riktigt 100.......(vilket visade sig senare)......och då snusar man ju inte på nykläckt bebis inte.
Men efter ett par timmars socialt umgänge med mamma/mormor, systrar/mostrar och syskonbarn/kusiner så var det återigen dags att sätta sig bakom ratten igen.
Vända bilen hemåt och hoppas på en lugn hemfärd.
Vilket vi fick, ända tills mamman bakom ratten tyckte att familjen skulle passa på att besöka skoaffären när familjen ändå var ute och for på vägarna......
Sagt och gjort så hann vi dit innan stängning, och så långt var allting lugnt......ända tills 4 åriga dottern drabbades utav "jag vägrar vara i en affär" trotsen!!
Hon bjöd på högljuda trudelutter som varenda kund inom en mils radie kunde höra.....
..expediter konstaterade att den där lilla tjejen vill nog inte ha nya skor.......och, ja vad säger man.
Är man inne på skoaffären där man får köpa 3 par skor & betala för 2 par....ja då åker man ju inte hem innan man har köpt 3 par skor......det är ju lite av en princip sak ;)
Väl hemma, efter 28 mils körande & väldigt mycket protester.......så somnade Janeth på soffan klockan 19.59.
Skönt var det och tydligen väldigt välbehövligt.....men nu har jag rådit bot på energistoppet genom att tillföra sömn och en brak frukost och är nu laddad och redo för en ny dag :))

3 kommentarer:

  1. Ja det blev en lång dag för er då! Men vi var ganska slut vi också =) Hoppas ni hittade några bra skor.

    Loke kommer gärna och blir snusad på i maj ;)

    SvaraRadera
  2. Låter som en mycket bra, rolig och väldigt jobbig dag, jag förstår Du blev trött, inte minst pga bilkörningen och skoaffärbesöket.

    Blev det några skor då?

    Ha en superbraig dag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Kanske finns det skäl till 4-åringens trötta utbrott;) Med tanke på hur gött du somnade vid "barna-tid", skratt. Skulle jag no också gjort efter en sådan låång dag;) Skönt att du nu är utvilad & snabb var du att komma på besök i min nya blogg;) Blir så glad att du hälsade på. Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails