20100412

Trevlig måndag

God morgon, god morgon!!
Äntligen måndag!
Natten har varit lång, vakna barn med många små ben i vår säng.
Dessa ben har sparkat och knuffat oss halv tjocka vuxna nästintill ur sängen.........
MEN det gör ingenting, för egentligen så är det bara sååååå mysigt :)

Det är grått ute, regnet hänger i luften och det ser kallt ut.........
MEN det gör ingenting, för fasiken så pigg och glad jag känner mig ändå!

Jag tror och hoppas att mina "dåliga" måndagar är över...
....förra måndagen skrapade jag fram 200 kronor på en lott......
...så det var ju en braig måndag.
Sen att vi köpte nya lotter för hela slanten och inte vann ett sk*t
.......ja det hör ju liksom inte till samma historia ;)

Idag är det som sagt kalas, 3 års kalas närmare bestämt. Men innan kalaset så ska det ombesiktigas som min syster säger.

Izabell ska nämligen tillbax till bvc, för att förhoppningsvis bevisa att hon kan prata....

...inte ett ord hon sa sist vi var där.

Även Simon ska plågas lite.
Hans uteblivna vaccination när han var 1½ år, ska nu ges.
Vaccinet var nämligen slut när vi var där sist.
Men innan allt detta, ja då ska vi vara husliga och skapa ordning i hemmet!
Trevlig måndag på er!

5 kommentarer:

  1. Här är det jättefint väder idag! Än så länge iaf.. ;)

    Vad trist att ni ska behöva tillbaka. Litar dom inte på dig när du berättar att hon kan prata? Vi får ju verkligen hoppas att hon vill prata idag då, annars kan det ju bli en långdragen historia med återbesök =P

    Här verkar det inte bli nåt BVC-besök idag.. Hon skulle vara här 8:30 och nu är klockan 9:45.. Vete fan var hon tagit vägen..

    Och dina ord tas verkligen inte fel. Jag menade ärligt att det är till stor hjälp!

    Hoppas ni får en bra måndag, och ett roligt kalasbesök! Kram!

    SvaraRadera
  2. Här är det toppen väder idag också igår hade vi jättevarmt hur mycket vet jag inte blir lika fint idag också håller på och tvättar ska hänga ut.

    SvaraRadera
  3. Härlig Måndag på dig, låter inte dumt att ha vunnit lite på lotten, även om det sk..t sig i slutändan. Glädjen över vinsten och att energin har återvänt till dig överskuggar allt;D Härligt med kalas nu idag & så håller jag tummmarna för att Izabell har mer att säga de där "tanterna" på BVC:))
    Å, andra sidan så har de väl stött på "motstånd" förr, hihi. Låter som er dag börjat bra och jag kan bara säga detsamma;) Måndagar är härliga dagar. Kram På Dig. Milla

    SvaraRadera
  4. Hej Janeth så gulligt av Dig att fundera över vart jag tagit vägen <3
    Jag hoppas Du och barnen haft en bra dag med kalas och gott fika, mycket lek & stoj.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  5. Nu har jag lagt ut lite bilder... Du lär förstå varför jag har tvättat Elins wetset typ 100 gånger sedan skärtorsdagen ;-)
    För tillfället är det INTE skoj att bo på vårt berg.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails