20100408

Så där ja......

Weeee, då var det stressiga momentet avklarat.
Barnen delades upp, så Philip stannade hemma hos svärmor/farmor och lekte med pojk kusinerna som redan var där.
Simon, Izabell och Emma lämnade jag av hemma hos bästa kompisen Annelie......vi skulle ändå dit och fika lite eftersom hennes minsta lilla tös fyllde ett helt år idag.

Så efter att jag blodtryckat stackars distrikts sköterskan(som för övrigt var super duktig)
,så blev jag bjuden på både kladd kaka och nybakad socker kaka på minikalaset hemma hos Annelie :))
Mumsigt och välbehövligt efter att ha stressat upp mig själv hela dagen.....och till absolut ingen nytta som helst eftersom blodtrycks mätningen gick som på räls.
Nu stundar det middag i 5 barns hemmet.
Fläskpannkaka står det på menyn och för en gång skull så är det en middag som även Philip kan äta....
...jag behöver alltså inte stå med 2 måltider som annars är en självklarhet.
Sen i kväll, då ska jag mumsa härligt smarrig glass och den ska avnjutas till Per Mobergs matlagning......
...det ni, det går inte av för hackor ;)

3 kommentarer:

  1. Skönt att "trycket" gick bra. Klart att Du fixa det =D
    Att sedan få så mkt mumsigt att smaska på, hmm, kan jag säga att mitt sockersug är svårbotat här;)efter Påsken, hihi.
    Här blir det slutet för hockeylaget;( de ligger under med 4-0! Så jag tar en stund vid bloggen istället. Ha det så trevligt med Per Moberg;) Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha det överstökat, och att det gick bra! Då har du absolut gjort dig förtjänt av lite smarrig glass ;)

    SvaraRadera
  3. Go'morgon, skönt att gårdagen blev en bra dag, kanske bra att dela upp barnen lite och inte nöta ut farmor med detsamma, hon kan ju vara bra att ha vid fler tillfällen.
    Att dessutom bli bjuden på go'fika gör ju inte dagen sämre :)
    Regnvantarna från Filur.se verkar vara ett bra köp, Elin gillar dem och har testat dem både i vatten och lera så jag har redan kört dem en vända i tvättmaskinen ihop med wetdressen och de ser lika fina ut efteråt.
    J jobbar i dag, han orkade inte vara hemma längre.
    Ha en bra städdag men Du, ta det lugnt, några dammråttor i hörnet gör hemmet trivsammare ;-) *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails