20100422

Full pott!!

Äntligen!
Det ser ut som om den dåliga trenden med ändrade planer vareviga dag......har vänt!
Vi lyckades genomföra våra planer igår också :))
Inte för att gårdagens planer var så super stora, men det var ändå planer.
Det var nämligen hög tid att ombesiktiga stora familjebilen.

För när bilen var inne med sambon för 1 månad sedan, så satt inte hjulen fast!! Det var alltså en väldigt onödig 2:a som skulle släckas + att handbromsen var en aningens för hårt(det är ju en sån där som man trampar ner)

Men nu är det alltså gjort. Barnen tyckte att det var toppen kul ,att se hur det fungerar i en besiktninghall och mamman i familjen är glad över att slippa åka dit fler gånger detta året.

Efter ombesiktningen så shoppade vi loss inne på ICA Maxi. På måndag stundar det 6 års kalas hos en kompis till Philip, så paket skulle införskaffas.

Men innan vi åkte in till stan, så hann jag med betygssamtal med min lärare. Hon frågade vad jag själv tyckte att jag var värd i betyg för den nyss avslutade kursen.

Usch vilken fråga!!.....nja, jag tycker nog att nästan full pott skulle vara skäligt....svarade jag.

Det tycker inte jag, svarade hon då.

Jag tycker att du borde få full pott, och det får du :))
Weeee, vilken lycklig mamma det satt här sen!!

Så skönt när man har genomfört någonting på ett braigt sätt.........och nu är det alltså bara 2 små ytte pytte kurser på vardera 2½ vecka kvar. Sen äntligen kan jag lägga allt detta studerande bakom mig........för ett tag i allefall.

Men det blir till att vänta länge till nästa gång, tills barnen flyttat ut och det finns extra tid över. Ni kanske förstår att jag inte rekommenderar att studera på distans i ett hem, fullt med sociala och härliga barn ;)

Idag fanns det också planer, men jag tänker dissa dom. För det här med att genomföra planer, ja det tar på krafterna.
Så vi tar en lugn paus dag idag och passar på att ladda inför morgondagens planer i stället.
Trevlig Torsdag på er!

7 kommentarer:

  1. GRATTIS till full pott! HURRA vad Du är bra!! Jag förstår Du är glad och nöjd.

    Vi har faktiskt oxå lyckats med vår planering denna vecka, helt otroligt, det kanske är en sådan vecka som all planering fungerar för alla ;-)

    Jag hoppas Du har mindre ont i den bråkiga magen i dag.

    Ha en skön fortsättning på torsdagen och Du, Du är alltid välkommen att dela trädäcket med mig, vi kan sitta där och njuta av sol och kaffe medan barnen får leka fritt :)

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Glömde ju... jag rekommenderar verkligen köp av Me Too smockbyxa, kallad trikåbyxa i min blogg, gårdagens outfit. Billig, under 100lappen och väldigt mjuka och sköna, Elin gillar sina rosa mycket, jag funderar på att köpa ett par till... fast svart.

    Åsa

    SvaraRadera
  3. Grattis till toppbetyget!!! =D Hur man lyckas med det med 5 barn är för mig obegripligt! Själv kommer jag bli glad om jag blir godkänd i allt när jag ska börja plugga igen nästa år, och då har jag bara 2 barn... Jätteduktig är du! Och skönt att bilen gick igenom =)

    SvaraRadera
  4. Haha, så söta ni är som höjer mig som bara den.....men det har faktiskt kräfts både blod, svett och tårar ;)

    SvaraRadera
  5. Grattis Janeth!
    Med sån tur tycker jag absolut att du ska satsa på att vinna på Mix Megapol. Jag måste erkänna att dom var riktigt trevliga att prata med^^

    Jag hoppas att du får en bra fortsatt dag. Här har vi det lugnt i regnet och ikväll ska jag på stickkafé vilket ska bli superskoj.

    Ha det bäst tjejen!

    SvaraRadera
  6. Grattis till toppbetygen!
    Och Lycka till med de två småkurserna du har kvar! Ha de gott!

    SvaraRadera
  7. Du är inte dålig du! WOW! Nu är jag riktigt impad av dig :) GRATTIS!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails