20100418

Vilo dag

Märkligt är det, att tiden ska gå så himlans fort.
Hela helgen är snart förbi!
Vemodigt och inte alls efterlängtat........en ny vecka är inte riktigt vad jag önskar mig just nu.
Ledigt med hela familjen är vad jag vill ha.

Men det är ju så det ska vara. Tiden ska ju rulla på och vi får göra vårt bästa för att hänga med.
Så jag hänger tvätt.......på en söndag!
Svärmor hade fått knas på mig, om hon såg mig där nere i tvätt stugan.
För tvätt, det hänger man nämligen inte på söndagar........då ska man ta det lugnt och vila enligt henne ;)

Men vi tar det lite lugnt också.
Vi diskuterar och kommer fram till att vi aldrig, kommer att komma fram till något braigt hus beslut.
Nu har vi tappat bort oss i "bygga friggebod tankarna" och har ingen aning om det är det rätta......
..eller om vi är helt ute och cyklar.
Så vi tar oss en runda på hemnet.se
Och vi drömmer lite och tittar lite extra på varandra.
Hamnar i gapskratt och upptäcker, att det var ju tusan att det ska vara så svårt att vara vuxen och behöva ta så stora beslut.

Underbart är vad det är!

4 kommentarer:

  1. TACK för dina snälla ord! Dom värmer! Jag tycker inte heller du ska hänga tvätt på en söndag. VILA! Annars kanske du blir som mig ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Om du vill bli uppmuntrad så kan du kika in till mig imorgon:)Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Klart Du ska tvätta/hänga tvätt en söndag!! Då kan Du ha möjlighet att göra något annan en annan dag och Du kläder behövs ju, det går ju inte alltid att vänta till rätt dag infaller.

    Bor Ni och Din svärmor grannar?

    Hur stort hus har Ni nu och hur mycket större behöver Ni?

    Ha en fortsatt skön söndag tillsammans med guben och barnen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Jag ska oxå synda idag, ska precis starta en maskin tvätt som ska hängas sen.. Haha!

    Klart jag älskar att umgås med dig =D Nä du, korkad är man om man trots tydliga instruktioner knackar på fel hus med fel färg och fel nummer. Och utbrister: Men vad smart med regnskydd till hjulen! när hon såg skydden på min vagn som man har för att skydda golvet inomhus!!! Regnskydd till hjulen... Kan man verkligen bli mer korkad än så? xD

    Jasså har ni ångrat er igen om bygget? Varför?

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails