20100602

Efterlysning.....

Ni vet hönsen som bor på våran gård......just precis, dom ja!
Just dom hönsen värper för tillfället en hel del ägg......en ofantlig massa ägg närmare bestämt!
Och Janeth hon bakar och bakar......men ändå så är det massor av ägg kvar. Och som sagt så kommer det nya hela tiden......och det är ju super bra.
Men att baka kakor, utan att äta upp hälften......ja det är ju en konst =)
Motivation är vad som behövs.....och vilken tur att jag har både en hel hög med motivation idag + att jag börjar bli en fena på just konst.......konsten att låta bli att äta då alltså ;)
Dock börjar fantasin att tryta och kakrecepten, ja dom lika så.
Så därför tänkte jag efterlysa just recept.....på saker som det behövs många ägg i för att göra =)
Är det nu så att du sitter på ett super recept, så får du mer än gärna vidarebefordra det till mig ;)

Tacksam är vad jag skulle blir då =)

3 kommentarer:

  1. Pannkakor, plättar, våfflor, sockerkaka ja Du det finns en mängd mat & bak som innehåller ägg :)
    Du/Ni får börja dagen med omelett, äggröra, kokt eller stekta ägg...
    Synd Du envisas med att bo så långt från mig, annars hade jag gärna köpt hemgjorda ägg av Dig/Er.
    Ha en bra fortsättning på onsdagen, med eller utan ägg ;-) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Synd att vi inte bor nästgårds:) Jag äter gärna ägg till frukost:)
    Några recept har jag större svårigheter att kläcka, hehe. Men du får väl sälja kakor till grannarna eller ägg till dem eller affären?

    Har ni några kattungar på G? Här köper vi glatt det mesta som du vet, fniss.

    Solskenskaka passar ju bra idag...kanske göra färg, äggoljetempera? och måla om hemma?
    Galna ideer från mig men med mycket omtanke.
    Du kommer nog få en massa bra recept av bloggisarna:) Kram Milla...snart har de avhandlat mig? Lite scared:/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails