20100604

Glass premiär....

God morgon Fredag!

Veckan har som vanligt bara flugit iväg!
Gårdagen var inget undantag precis.......massor som skulle göras och dagarna ska gärna räcka till alltihopa =)
Men igår fick jag stor hjälp. Dom stora barnens pappa tog alla aktiviteter/måsten som skulle göras för deras del igår och det är jag så glad för!


Igår var det även premiär! Glass premiär närmare bestämt.......och det var ingen mindre än självaste glassbilen som stod för premiären =)
Smarrigt värre, men himlans vilket hål det blev i lilla plånboken!
Har ju sett de senaste åren, att glassbilens glass har stigit i pris......och i går var inget undantag.
Men är det sommar så är det och glass.....ja det hör ju faktiskt till.....även om jag hade önskat att den där glassbils trudelutten inte skulle höras så mycket i fortsättningen =(
Kanske en eller högst två gånger till under sommaren är den välkommen..........men jag vet, att eftersom vi handlade utav den igår......så kommer den helt klart att STANNA utanför vår gård och trudelutta lääänge nästa gång ;)

Idag är det dagis dags igen. Philip är luttrad och tycker att det är toppen skoj. Och jag tycker att det är så härligt att se......när han skiner upp av att få vara där han trivs, för det gör han nu.
Tråkigt är det ju, att det snart är sommarlov......precis nu när han tycker att det är så skoj =(
Men av erfarenhet så vet jag att sommarlov, ja dom bara springer iväg dom också.......och sen är det ju skoldags & massor av tid att få vara med kompisar igen.

Någonting annat som springer iväg, är tiden. Så nu är det hög tid att starta dagen......tvätt står närmast på schemat!

Trevlig Fredag önskar jag er alla!

2 kommentarer:

  1. De gula rutorna blev storfavorit bland alla t.o.m sonen som inte gillar sockerkaka! Gästerna på kalaset tog recept och tog fler än en bit kaka. Farligt god=D

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vi har klarat oss från glassbilen... än så länge, vi bor ju en bit från "allmän väg" så även om vi hör, ser vi aldrig till bilen :)

    Jag hoppas Du/Ni har haft en bra fredag och att Du/Ni får en härlig fredagskväll med mycket myyyys.

    Den nyfyllda 18åringen kommer i kväll så vi ska äta tårta och gotta oss :) Elin ska få följa med och hämta vid bussen.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails