20100615

Tant poäng....

Huvaligen vilket tråkigt väder vi bjuds på =(
Inte alls roligt........har lite stiltje i påhittar sinnet också.
Det får bli film och baka kaka på schemat för eftermiddagen.
Det är ju dags för att peppa och göra klart inför avslutningar som stundar i hemmet.
På torsdag så är det dagis avslutning och på fredag så är det skolan som tackar för terminen.
Det kommer alltså att gå åt lite tårta de närmaste dagarna.....mumma minsann=)
Så det är bara till att hålla tummarna för bättre väder.....håll hårt!

Jag var ju som utlovat till farbror doktorn igår.
En väldigt trevlig och gemytlig sådan, ny i byn var han också.
Han uppmanade mig att se mig för, att tänka om och kanske gå igenom mina beslut ett par gånger till.....inte jäkta på alltså.
Detta skulle jag göra under några veckor sa han........"ta det lugn och vila" var hans ord.
Ett papper fick jag med mig hem också, där stod det att jag var sjuk och behövde omvårdnad & medicin.
Så nu samlas det tant poäng på hög nivå!
Både frikort OCH sjukskrivning inom loppet av några månader =(
Känns lite sisådär........det är ju lite nytt.
Jag brukar ju fixa det mesta, brukar aldrig stöta på berg som är för höga.....men den här gången så är det tydligen så.
Och då är det ju kanske bäst att göra som man blir tillsagd.
Och det har jag gjort!
Jag har tagit det/tar det lugnt. Jag har bett om hjälp och lilla sambon har prioriterat om........promenad i skogen vareviga kväll har bokats in & bokhyllan ska få användas flitigt.
Så nu hoppas jag att detta ska göra susen, att allt blir lugnt sen.

Men jag har det bra det har jag. Härliga barn, ett hem som duger gott ett tag till och en sambo som gör tillför hela högar med kärlek.
Idag är en BRA dag.

5 kommentarer:

  1. Om Du "går" till Mandeldesign.se webshop ser Du storl vid varje klädplagg + att det kommenteras ifall det är en tight modell eller normal osv Det går även att själv skriva under det plagg man är intresserad av att t ex man är en 38/40 vilken storl behöver man då (troligtvis) i det nämda plagget.
    Jag hoppas Du begriper hur jag menar... jag är dålig på att förklara.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Du får vara hemma, njuta och baka en kaka är väl inte helt fel! Här nere är det riktigt ruskväder, regn, kallt (22 grader) men det är inte så farligt. Värst är det att hindra busbarnen från att springa ut i regnet - för det ääääär ju så roligt :D Det brukar ju vara någon mening vad som än händer, så passa på att vara hemma med familjen, sommarlov snart och bara mys!

    Kraaaaaaaaaaam

    Angelica

    SvaraRadera
  3. Låter väl inte helt fel, med kvällspromenader och läsning? Lite tid för återhämtning och eftertanke? Om man stött på ett berg som är för högt, så låter det väl som en väldigt bra idé. Man kan nog inte fixa ALLT alltid.. Du är ju faktiskt ingen robot ;) Hoppas du njuter av detta nu istället!

    SvaraRadera
  4. *en stor krya på Dig "Go'natt & Sov så gott" kram*
    Åsa
    Jag hoppas morgondagen blir en mycket bra dag för oss alla, med solsken, bra mående och glada barn.

    SvaraRadera
  5. Tack för alla tänkvärda kommentarer <3

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails