20100607

Måndagen är i gång!

Välkommen Måndag!
Starten på en vecka med många måsten har börjat!
Månadens hela ved konsumtion är numera indragen i källaren =)
Ett väldigt tråkigt "måste" men det är som sagt ett måste och det är skönare att ha det som ett minne än att gå och fundera på att det måste göras!

Luchen är också avklarad och Simons middags sovning också snart avklarat.
MEN sen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.......för nu regnar det JU!
Skönt på sätt och vis, men lite tråkigt nu när man hade vant sig vid sol och värme.
Men jag får göra som många andra; hoppas på att detta är övergående och att vi snart har goà värmen tillbax ;)

Nu ska jag ta itu med ett par jobbiga telefonsamtal.....ni vet såna där myndighets samtal.....som tar tid och energi.
Energi växer ju inte på träd. Men hade det gjort det, så hade Janeth varit en träd klättrande apa idag =)

Hej på er!

3 kommentarer:

  1. Hej, här klättrar en till apa, skratt. Nä ibland tar energin en paus och tydligen vädret me´? Sommaren kvarstår ju ändå och alla härliga skolavslutningar mm. Kram på dig...vi kan alltid dela en banan för lite extra energi:)

    SvaraRadera
  2. Det beror ju på varför en kostomläggning bör genomföras, mår man okey och allt är bra med den mat man äter så behöver ju inga större förändringar göras.
    Det går ju att försöka äta bättre utan att för den skull ändra på hela sitt liv.
    Men i mitt fall skulle det nog behövas en helt ny Åsa, för den här gamla börjar ha gjort sitt.

    Jag hoppas Du har lyckats haft Ditt/Dina myndighetssamtal och att allt gått bra. Själv har jag roat mig med fkassan och otagna beslut, framförhållning etc på telefon.

    Ha en bra fortsättning på måndagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Du, det låter ju inte bra, ett bra beslut att låta hönorna äta resterna i stället.
    Ibland tror ju jag att när man inte mår bra, vare sig det är fysiskt eller psykiskt är det lätt att tröstäta, precis som när man har tråkigt då åker gärna en extra kaka ner i magen.
    Vi får ta oss i kragen, skärpa oss och bli som ny under sommaren :)
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails