20100601

Ett lager med idèer!

1:a Juni idag........vem kunde ana det när det råder trök väder utanför vårt hus =(
Jag börjar faktiskt att bli en gnutta orolig, inför den planerade utflykten som Philip ska på idag.
Det är nämligen dags för den traditionella Agebo resan......och den är ju efterlängtad!
Philip har planerat i flera dagar och bästa kompisen(som för övrigt är lika gamla kusinen) ja han ska ju också följa med.

Men även om jag håller både tummar & tår så kommer det aldrig hinna torka upp där ute.....och fröken på dagis talade ju om att; OM det fortsätter att vara trök väder med mycket regn, ja då blev det ingen resa idag =(
Men men, som vanligt så är det absolut ingenting att göra nått åt.
Vädret är som sagt opåverkbart. Och man får göra det bästa av att försöka hålla glada miner & ha god fantasi =)
För att sitta inomhus i regnigt väder, ja det är ju inte alls roligt.
Då gäller det att idéerna ligger på hög.........man får pärla, man får bygga med lera....kanske se en film......bygga ännumera, men med lego.......OCH så kan man spela spel!

Det gjordes det igår.....och det är ju himla poppis i hela familjen......även om vissa spel är mer lämpade för små barn än stora.
Men roligt har dom, när det ska samlas ballonger åt nallen i "Ballong Jakten"
Om det blir några ballong jakter idag.....det kan jag inte svara på.
Men att det blir en dag fylld med spring, lek, bus, kärlek och påhitt..
...ja det är jag övertygad om =)
Trevlig Tisdag på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Hoppas de får komma iväg på sin utflykt:)
    Annars låter det ganska mysigt med Ballongjakt.

    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas resan blev av, finns ju inte mycket värre - i ett barns liv - än inställda utflykter/äventyr.
    Elin är på dagis och jag har fkassan inbokad, roligt nästan jämt ;-)
    Ha en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. åh söta dom är :)

    SvaraRadera
  4. Blev det utflykt *hoppas*.
    Vi har haft himla fint väder i dag, vi har tillbringat stor del av eftermiddagen på altan.
    Nu väntar jag på att Elin ska bada klart, sedan blir det hopp i säng.
    Jag hoppas Du/Ni har haft en bra dag och får en skön kväll.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails