20100603

Sol idag igen!!

Plättar, våfflor, kakor och stekta ägg.....ja det är vad vi stoppar i oss nästan hela dagarna ;)
Och idag är inget undantag, det ska strax stekas nya plättar eftersom Philip har Mulle på dagis idag & matsäcken skall alltså packas igen.
Vi som inte ska till dagis eller skolan, tänkte faktiskt åka ut till öppna. Inte för att mamman i huset är så sugen idag, utan mer för att dom små barnen ska få slippa gå på långpromenad med mamma & pappa ;)
För när sambo jobbar kväll(som denna veckan) ja då försöker vi vara så där duktiga.
Ni vet, gympadojjorna på, varsin vagn i stadigt grepp och sen en promenad som heter duga =)
Skönt är det ju, egentid tillsammans är det ju också.....men barnen är ju inte lika lätt roade.

Och eftersom det finns en hel del att göra innan vi alla kan gå ut genom ytterdörren, så är det bäst att sätta igång direkt =)
Trevlig Torsdag på er!

4 kommentarer:

  1. Låter som en mysdag:) Vad duktiga ni är som går långa promenader:) Här borde jag få rumpan ur...Solen skiner här med och idag har jag "ledigt" från utredningar och dylikt. Ska passa på att samla krafter under dagen för att sedan åka och bada med sonen:)
    Ha en underbar dag och äntligen kan vi få njuta av solen.Kram

    SvaraRadera
  2. Nu hemkommen från diverse MÅSTEN som t ex 4årskontroll på BVC, apoteket och ICA, inte mycket roligt... Elin var rätt omedgörlig, har egen vilja och bråttom, bråttom.

    Japp, sorkpest/sorkfeber var doktorns första diagnos, norr om dalälven är sorkpest vanligt, googla får Du se ;-)

    Men, ny diagnos, något med lungorna :( antingen pga förorening vid arbetet vid reningsverket... eller kool tänker jag, läkaren misstänker reningsverket, det blir röntgen på sjukhuset/Lycksele i morgon.

    Nu ska jag fika lite innan jag bloggar/lägger ut en dagens på Elin :)

    Ha en bra torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Tack för din omtanke Janeth!
    Hunden är matt och har ont, men nu vet vi iallafall vad som är fel och kan hjälpa honom. Han får smärtlindrande så han är ändå ok.

    Du skulle kunna skicka ägg till mig för jag bakar oxå för fulla muggar. Det är ju den årstiden då det är så fasligt kul att baka kakor, cupcakes, tårtor och bakelser! Tycker jag iallafall^^

    ha en underbar torsdag, tjejen!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Denna helg kommer jag att ha temahelg baby på min blogg. Jag kommer att ha riktigt många tävlingar, recensioner, skriva om mina favoritbutiker på nätet, visa babysaker, och komma med tips, rabatter... Jag kommer även ha en "fråga experten spalt" där ni kan ställa frågor till en läkare och babysimexpert. Besök gärna min blogg nu under temahelgen! =) Kram, Diana

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails