20100605

Underbart & härligt!

God middag!
Härliga underbara vädret håller i sig!
Det är bara till att njuta och lapa sol så det står härliga till =)
Helt underbart skönt och känslan av välbehag är ju så total!

Det blir ingen film recension att lämna idag.
För efter att gårdagens glass hade mumsats ner i magen.....ja då la Janeth ner sitt huvud på soff kudden & somnade inom loppet av 5 minuter!
Helt otroligt, måste vara en kombination av pollen, värme och massor av frisk luft som gör att man blir så trött.
Men som sagt så hann jag ju klämma i mig en glass innan.....och den glassen var faktiskt helt OK.

En av årets nyheter ifrån hemglass är nämligen Glassbåt med Hjortron. Vilket låter sjukt gott i mina norrländska öron.....jag ÄLSKAR hjortron och när jag var liten så åkte min mormor & jag ofta iväg och plockade hjortron. Så det ligger både smak, känslor och lukter i dessa minnen =)
Men tillbax till glassen!
Snyggt "fodral" med gott överdrag.
Len & härlig vanilj gräddglass därunder, som är i precis lagom portion.
Men hjortronsmaken ville inte riktigt infinna sig, dock var kärnorna precis lika hårda som de ska vara & våfflan krispig och härlig =)
Så jag ger denna snygga glass, 3 glassar av 5 möjliga!

Idag är det Rally här i krokarna. Så sambo & barn har packat fika i ryggsäckarna och begett sig iväg ut i stora skogen.
Vilket betyder att mamman i huset är själv hemma.....eller nästan.
Simon är hemma, men han sover middag som en stock!
Så mamman tänkte passa på att njuta utav den härliga solen och kanske..... äta en glass i min ensamhet.....eller 2 =)
Trevlig lördag på er!!



7 kommentarer:

  1. Det lät alldeles för gott i mina öron.... Och vi har ingen glass hemma! Det är ett måste när det är så varmt som nu, och grillning, och bad, och sandaler :D En massa härliga måsten *skrattar*!

    Njut av lugnet hemma och solen så klart! Här nere är det nästan för varmt idag, men en liten glass kommer säkert att slinka ner lite senare :D

    Kram

    Angelica

    SvaraRadera
  2. Låter som om Du/Ni hade en bra dag igår och att Du har en bra dag i dag, glass är ju aldrig helt fel... även om jag fryser och skulle kunna tänka mig en mugg varm choklad med vispgrädde i stället för glass :)
    Här hemma händer mycket lite... det äts lite tårta och liten syster umgås med en stor.
    Pappan i huset mår inte bra och mamman sämre än vad hon förtjänar.
    Vi måste i väg och handla (jag o, Elin) annars väntar vi väl på mina föräldrar/morfar & mormor som borde dyka upp för att gratulera C på födelsedagen.
    Ha en bra fortsättning på lördagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Vi missade rallyt denna gången. Ha en härlig helg! Kram Kick

    SvaraRadera
  4. tack för receptet på kakan, har gjort två stycken... MUMS! =)

    SvaraRadera
  5. Å det lät ju himla gott!! Jag tycker oxå om det. Synd att den inte smakade så mycket hjortron. Man kanske kan krydda den lite med hjortronsylt? =)

    SvaraRadera
  6. Hur kan det bara vara så att jag är den enda som missade att dom var på TV? Ja deras musik liknar ju ingen annans direkt. Visst är dom speciella, antingen hatar man dom eller så älskar man dom. Jag hatade dom ända tills jag såg en live-DVD, sen dess är jag fast, förälskad! Så jag tror jag ska låta dig låna hem den ;D

    SvaraRadera
  7. Men seriöst? Har du kommit på det nu, att dom sjunger på tyska? Jag trodde att namnet "Rammstein" avslöjade det xD

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails