20100622

En sjuklig paus.....

God morgon alla härliga bloggvänner =)

Jag fick reaktioner på mitt val att ha matta under köks bordet ;)
Så här ligger det till:
Då den planerade ombyggnaden utav vårt pytte lilla hus, får vänta på sig. Så nödlöste Janeth problemet och lät vårt "matsalsrum" bli till köksmatrum i stället.
Det krubbas alltså inne i det finare rummet numera.
I det finare rummet ligger det sjukt mycket dyrare golv än just i köket.
Och med 5 barn som puttar stolar in och ut under bordet, så vill vi skydda just golvet.
Därav mattan, som INTE inhandlades igår.
Janeth`s sinne var inte det mista med på noterna och vi blev hemma hela dagen lång.
Och för första gången någonsin, så tvekade jag inför en handling......jag som alltid har gjort som jag känt för.....alltså aldrig tvekat inför shopping........

Och nu har jag förstått vad det var den där doktorn sa; Jag skulle ju bara vila, ta det lugnt & bara njuta. Delegera iväg både barn och hem.....och bara ladda mina batterier......så att jag blir snabbt blir bra igen!

Så nu tänker jag faktiskt göra som det står på sjukintyget. Vila ifrån allt som stressar i vardagen.......därför, mina vänner......så sjukskriver jag även bloggen =(
Men den 28:e Juni är vi tillbax båda två........pigga och glada!

En stor kram skickar jag till er allihopa så länge!

5 kommentarer:

  1. *krya på kramar i stor mängd, jag hoppas Du strax mår bättre*
    Att må bra är inte det lättaste här i livet, jag hoppas verkligen att Du efter midsommar känner Dig hyfsat pigg.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Happ, då får vi väl sms:a uppdateringar till varandra istället ;) Hoppas detta gör susen!!
    Kram kram!!

    SvaraRadera
  3. *Tittar in och lämnar en krya på kram och en massa uppmuntran* Jag hoppas Du/Ni får en bra onsdag. Själv ska jag på sjukan så Elin börjar inte förrän 09.30 i dag, skönt med sovmorgon :) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre snart...
    Ha en härlig midsommar!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  5. Vi har sol i dag, det är så härligt :)
    Ja, husvagnen är stor och rymlig, skönt med utrymme.
    Idag går Elin sista dagen på dagis sedan blir det sommarlov i åtta veckor, så skönt :)
    Ha en bra torsdag.
    *krya på kramar* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails