20100608

Tidig start på dagen!

Sådär ja, då var även tisdagen igång.
Ofrivilligt igång måste jag få tillägga! Klockan 04.55 så slog Simon upp sina blå och lade av ett illvrål, som självklart väckte resten av sovande barn =(

Så vad finns det att göra då?! Det är ju bara till att gilla läge.....även om det ogillas!
Idag blir det till att mörklägga sovrum på schemat.....ja efter att viktiga möten är avklarade.
Men det ska ordnas! Jag har nämligen hängt upp ljusa sommriga gardiner i sovrummet.....tjusigt värre ;)
Men det fungerar ju inte nu när det alltid är ljust ute........för våra dagar har börjat tidigare & tidigare på sistonde.
Men som sagt så får det bli efter alla måsten som skall ske idag.

Först så ska vi hem till vännen Annelie, som har erbjudit sig att passa dom små när jag ska på viktigt möte på Arbetsförmedlingen. Det är nämligen dags att ta itu med dom två ytte pytte små kurserna som är kvar på den stora utbildningen.
Därefter skall apoteket besökas. För nu är det pollen varning på hög nivå och alla preparat som kan användas, ja dom använs flitigt och är nästan slut här hemma.
Men vill man ha en någorlunda dräglig vardag......ja då är det bara till att gilla läge.

Sen är det dags för terminens sista utvecklings samtal och idag är det Emmas tur i ordningen.
Jag tror och hoppas att det kommer gå snabbt och smidigt även den här gången, så idag får hela barnaskaran följa med.......ibland finns inga andra alternativ & jag tror nog att Emmas fröken har överseende med detta =)


Men nu är det dags för kaffe,
och jag tror nog att det kommer intas en hel del kaffe idag...
...för liten morgon pigg kille, ja han är redan i fullan gång med att röjja runt i hela huset.....jäsp, jäsp!

4 kommentarer:

  1. Lite =D tidigt för mig men som du säger, vad göra? Gilla läget brukar vara en bra inställning:) Glädje får inleda min dag..solskenet formligen öser ner och en glad sommarlåt förgyller min morgon.
    Ha en underbar dag...och lille "röjarn" sover nog gott senare, fniss. Kram Milla - kaffedags nu här med=D

    SvaraRadera
  2. Jag förstår mig inte på din utbildning ärligt talat.. Det var ju längesen som du var färdig, sen var du helt plötsligt inte det. Och även om du försökt berätta hur det ligger till flera ggr så hänger jag aldrig riktigt med. Varje gång jag tror du är klar så dyker det upp fler kurser. Jag är förvirrad. Tur det inte är jag som läser, haha! Men hoppas det går bra på mötet idag =)

    SvaraRadera
  3. Jag hoppas mötet gick bra och att Du snart är färdig med Ditt läsande/utbildning.
    Lite för tidig morgon för mig - glad jag har ett barn som sover.
    Gick det bra att ha med hela barnaskaran på Emmas utvecklingssamtal?
    Ha en fortsatt bra tisdag å Du berätta gärna vad Du tycker om boken Du nu läser.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där, antigen går de upp supertidigt eller så ska de lägga sig väldigt sent. visstärde underbara våra barn ;-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails