20101017

Dyrbar tid....

Hejsan Söndag!
En härlig underbart skön söndag.
Men vi är inte ute och njuter =(
För här fick mellansonen feber på förmiddagen.
Som nu har resulterat i.......ja just det;
Vatten koppor!
Inte det minsta peppande,
MEN nu när faktum redan är, ja då tycker jag nog att hela högen av små barn kan få det.
Så har vi ju det överstökat sen =)
Frågan är ju bara om jag kommer att se lika positivt på detta om någon vecka,
då förmodligen allihopa ligger och har bekymmer med kliande små elaka prickar =P
Men men, nu till ett annat bekymmer.
Ett bekymmer som jag under helgen har upptäckt.
Jag har 2 stycken tonåringar här hemma.
OCH dessa 2 tonåringar slåss(ja inte ordagrant) om datorn.
Vi har nämligen i detta huset, bara 1 dator som barnen får använda.
Den andra är i sambons företag och är därför förbjudet område för just barn.
Men hur gör man då?!
Jag gör så gott jag kan, har hittat en liten lösning med bestämda tider.
Men tonåringarna är långtifrån nöjda =(
För att inte tala om mamman i huset, som också använder sig utav samma dator.
Det blir alltså 3 stycken som slåss om en stackars dator.......problemet är alltså;
Ska vi införskaffa 1 dator till, eller ska vi helt enkelt fortsätta att slåss......
Och jag vet, det kan låta som ett litet bekymmer.
Men himlans så jobbigt det kan vara när man står där mitt i slagsmålet.
(som alltså inte är handgripligen)
Men som ni ser så har jag nu lyckats få mig lite dator tid =)
Men nu ska det lagas middag istället
Och idag blir det inte någon älgstek eller kalops....trots söndagsmiddag och allt.
Nix, mamman i huset tar det enkla alternativet.
Och dundrar i stället till med köttbullar,
gräddsås och potatis.......mums i magen som inte heller går av för hackor.
Fortsatt trevlig söndag på er!

2 kommentarer:

  1. Hm, undrar om jag ska komma upp och få Robert smittad, tros? ;)

    SvaraRadera
  2. Detta eviga data-trassel. Känner igen det för här gick dotterns laptop sönder(den var begagnad) så nu slåss vi hela stora,skratt familjen om datorn här med:) Maken deltar inte så här blir det också uppdelat så gott det går:)
    Trist men ändå bra att barnen får vattkoppor då de är små...men den där klådan är så trist.
    Ha det så bra som ni kan. Kram Milla

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails