20101010

En helt annan dag.....

Om det igår var en toppen dag, så är den här dagen precis tvärtom!

Barnen vaknade på en helt avig sida......jag hade uppenbarligen sovit på precis fel sida och vaknade med slagsida....som inte alls var lätt att återställa!
Och allt det där som hans med igår....ja det behöver jag inte ens fundera över idag!
Men så är det väl, det är väl så det ska vara och självklart så får vi ju ta itu med dom bråkande problemen.......även om det är så tråkigt =(
Och när dagen börjar på det sättet, så är det en aningens svårt att häva det hela och få till någonting bra utav det.
Men det gjorde vi, vi försökte verkligen......
Vi tog på oss ytterkläderna och begav oss ut........till en trädgård som återigen hade haft nattlig på hälsning utav vad som verkar; Ett väldigt förvirrat vildsvin!
Återigen är gräsmattan uppbökad och alltihopa ser uppochner ut.....varför gör dom så!?
Vad kan vara såååå gottigt under just våran gräsmatta??
För mig veterligt, så har inte det förvirrade vildsvinet råkat böka i grannens trädgård inte =(

Det tog liksom udden, utav en redan avig söndag!

Så nu sitter jag inne & surar....eller sitter och sitter.
Jag inventerar vad som måste göras i akutsyfte i ett väldigt renoverings skrikande hus!
Än så länge är det ett par fönster som måste lämnas iväg....omgående.
Sen är det dags för ny vatten kran i både kök och badrum.....frågan är ju bara om det ska investeras i nytt, eller om vi kanske borde fynda gamla....men som ändå blir som nya?!
Hur som helst, så har gamla hus charm.....det gäller ju bara liksom att hitta charmen ;)
Men ett som är säkert, är att ibland så hade det kanske varit lättare med ett sprillans hus.....för just nu så känns det som om listan ATT GÖRA, liksom aldrig minskar....för så fort en sak är avbockad....ja då är det dags att lägga till en ny viktig att göra sak.
Hur skönt att det då inte varit att bara kunna luta sig tillbax och njuta i ett sprillans hus med inga renoveringsbehov alls?!
Men å andra sidan, vad skulle jag göra av all den lediga tiden?
Nja....jag är nog en sån där renoveringsmänniska i allefall =)

Men nu är det hög tid att sätta igång med söndags middagen....som idag består utav Kyckling i Curry med Ris och grönsaker.....mumsigt värre och förhoppningsvis så blir det en härlig kulinarisk avslutning på en härligt gnällig söndag =)

4 kommentarer:

  1. Uschiamej, när man får en så'n d'r söndag på halsen. Fast visst var det väl måndagar som var din favvis? Hoppas i allafall att du får njuta av en trevligare kväll och det där med renorveringen som aldrig tar slut känner jag igen, men du, vi måste ju inte alla ha vita perfekta hem a la bloggvärlden? Det blir liksom lite ensidigt tycker jag, hihi. Men att slippa byta alla trasigheter vore dock skönt.

    Hur som haver så ska jag avsluta min lilla roman här på din sida & återgå till min egen, hehe.
    Kram Milla & skjut vildsvinet & låtsas att det var en älg...de är lika stora (nästan)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ju ert hus är supercharmigt, men det är ju inte jag som behöver hålla på med det, renovering och allt.. Så jag väljer att inte uttala mig.

    Klart vi tar med kakor! Kanske till och med hinner göra en ny omgång - med karamellfärg! Det är sånt man gör på all sin lediga tid ;)

    SvaraRadera
  3. Men vilken rackare till svin som lägger rabalder på Er gräsmatta, kan det vara tryffel han letar efter svinet ;-)
    Du får skicka ut sambon med gevär, han kan väl sitta på bron och vakta om natten...
    Hur som haver hoppas jag söndagen slutar bättre än den började.
    *kram
    Åsa

    SvaraRadera
  4. För bak-o-fram är det senaste, det är det som gäller nu. Eller.. Kanske bara förvirrad. Ska genast ut och vända på det! Ville du smaka en kaka eller ;P

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails