20101029

Marknads dags

God morgon fredag!
Det här är en fredag som för våran by, betyder att det är marknad!
Hela byn blir ockuperad,
nästan varje liten gata är täckt med marknads stånd
och glada försäljare ifrån många hörn av vårt land.
Så idag kommer troligtvis,
nästan alla Torsås bor att bege sig in till byn för att träffas, handla och insvepa den där sista helgen i Oktober atmosfären som denna marknad skapar =)
Så även ska vi i den här familjen.
Alla barn är taggade och nu har det bokstavligen talat tjatats i flera dagar
om det inte är dags att åka snart =P
Och idag smäller det,
det är alltså bara att hålla hårt i plånboken men ändå lyckas göra alla glada.
MEN jag är en aningens disträ, är inte riktigt på G.
Det var jag inte igår heller =(
Idag är det nämligen min farfars begravning.
Och som ni förstår så är jag inte i Gävle och ska delta.
Utan jag sitter här ca 70 mil därifrån och tänker på honom i stället.
Blomma till hans grav sättning är beställd
och jag har redan sagt mitt lilla minnes tal till honom.
Så nu kan jag inte göra så mycket mera.
Men jag hoppas att han får en fin begravning & att han har det bra där han är.
Tända ljus och delta med tankar, ja det kommer jag ju att göra =)
Men nu Önskar er alla en fin fredag!

3 kommentarer:

  1. Då förstår jag att ni är uppe och på väg. Hoppas ni får en trevlig dag, trots att dina tankar i hjärtat befinner sig hos farfar.
    Han vet nog att du finns där.
    Extra mycket kramar en dag som denna.
    Milla

    SvaraRadera
  2. =( Hoppas ni får en trevlig dag ändå. Och en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Förstår det känns tungt och att Dina tankar är i Gävle, jag hoppas Du trots detta får en bra fredag med marknad, munkar, klubbor och sockervadd... Ha de bäst *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails