20101021

Och plötsligt så händer det....igen....

Så hur gick det då att handla på självaste barnbidragsdagen tro?!
Jo tack, det gick faktiskt över förväntan =)

Och det var inte alls så där mycket folk som jag trodde att det skulle vara.

Först landade vi inne på Lindex.

Super fynd med tag 3 & betala för 2,

plus super braig rabatt på hela 30% på en vara.

Lät mig komma hem med allt detta, för ca 450 kronor!

1 Vinterjacka till Izabell.
1 Par fodrade gummistövlar till Izabell.

1 Par fodrade gummistövlar till Simon.

1 Par julklapps Jeans till Simon.

Sen bar det av in till Maxi Stormarknad där det skulle storahandlas i stl stort!
Och då hände det IGEN!
Lampan i taket blinkade, nått konstigt ljud lätt och Janeth hade återigen vunnit i ICA`s super lotteri!
Självklart så tändes hoppet om en stor vinst denna gången.
1 Balsam flaska ifrån ICA`s egna sortiment.........
........JIPPI.......

MEN det gjorde inget, att inte inte blev någon bil denna gången heller.....

.....för jag hade ju fyndat en hel del julklappar.

Maxi reade nämligen ut massor av leksaker!

Så jag var faktiskt riktigt glad och nöjd när vi vände bilen hemmåt skogen igen.
Sen, en stund efter att allt var inplockat, middagen var avklarad och en kvälls kaffe kopp skulle intas med sambon.
Ja då satte jag mig ner och tittade igenom kvittona efter dagens handling.
HUR förvånad blev inte jag, när jag insåg att jag betalat 314 kronor.....för en ostbit?!

MEN ÅÅÅ, Janeth hade missat en felmärkning,

hon som alltid har HÖK ögon under shopping rundor........

Ringde så klart in till Maxi och förklarade vad som skett.
Jag skulle ta med mig osten och kvittot och komma in till Maxi igen
Inte en chans sa jag, vi bor 4½ mil ifrån Maxi....tur-retur blir alltså 9 mil.
NEJ TACK.
Men jag skulle spara kvitto och ost"lappen" så hoppades hon att det skulle gå att reda ut en annan gång.
Så sagan fick ju ett braigt slut ändå......men lite surt kändes det allt, för tänk om jag inte får tillbax några pengar.......

4 kommentarer:

  1. Det var en dyr ost det där, haha! Men det måste ju gå att ordna nästa gång. Även om osten då är uppäten. Det fattar dom väl själva att det inte kan stämma!

    Har dom gummistövlar på Lindex?!

    Och, eh, grattis till vinsten får man väl säga! ;D

    SvaraRadera
  2. Eller hur Carro?!
    Jä*la ost!!
    Och visst är gummistövlarna köpta på Lindex....billiga och toppen braiga var dom, för att inte tala om super snygga ;)

    SvaraRadera
  3. Åh, nej och när det började så bra med Lindex & slutar med en s***ns ost. Tycker verkligen du skulle fått både konfetti-regn och 2 bilar efter den grejen.
    Hoppas det löser sig! Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Finfin vinterjacka:)
    Verkligen trist med osten :(
    Jag hoppas Du får igen pengarna även om Ni ätit upp osten.
    Vann gjorde även jag på ICA ;-) en sillburk...
    Ha nu en bra fredag och en trevlig helg *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails