20101025

Krasch!

Jodå, visst är det så.
Här har det kraschats totalt i helgen!
Massor att plugga inför två stycken prov, sambo på firmafest.....sambo på jakt, hostiga barn som vill hoppa i vatten pölar.
Och självklart så sköts det en stor gris!
Och vart hänger grisen nu.....jo men visst, i vår maskinhall!
Nu går jag ju bara och väntar,
på att besten ska placeras inne i mitt pytte kök.....för att slaktas =(
Och inte hjälper det om jag blir vegetarian, för sambon lär ju inte haka på.
Till råga på allt, så slår en tand till och tandvärken är ett stort faktum!!
Så idag blir det akut tid till tandläkaren,
vilket kommer att resultera i ett par extra slantar i akut avgift.
Vad tror ni sker i mitten av allt detta?!
Jomen visst,
datorn kraschar.
Behöver jag säga att Janeth har fått så det räcker och blir över denna helgen.
Men jag ska inte klaga,
det finns dom som har det värre.
Även om jag anser att den här helgen har varit grymt elak emot mig =(
Men nu så är i allefall datorn på återhämtning.
(man sitter ju inte med ett datakörkort för intet ;))
Sambon har tagit med sig alla hemmavarande barn
(som fortfarande har prickar & hosta) ut på en grävmaskinsrunda.
Så nu ska jag ta och bege mig upp till badrummet,
för att borsta min onda gadd,
borsta håret och pudra näsan.....innan tandläkaren ska besökas.
Sen ikväll när alla barn sover och lilla sambon jobbar,
ja då ska jag sätta mig ner vid datorn.
Och hoppas på att jag kan hitta tillbax till alla mina favorit bloggar/sidor.
Som numera inte finns kvar på favorit listan efter dator kraschen =(
Men tills dess, Trevlig Måndag på er allihopa!

4 kommentarer:

  1. Ibland blir det bara för mycket! Men som det heter...efter regn kommer solsken! Hoppas att allt löser sig, att tanden inte blir för kostsam samt att grisen kommer smaka bra när den senare hamnar i pannan! Kram

    SvaraRadera
  2. Kram på dig, det kan du behöva efter en sådan helg. Milla

    SvaraRadera
  3. Janeth, tack för din fina kommentar hos mig. Den betyder allt idag då jag har en Mini-krasch i tillvaron.
    Ibland betyder små positiva ord mer än man trot. Kram & du gav mig styrka att klara även min dag idag. Milla

    SvaraRadera
  4. Hihi, jo visst kan det vara så....att grisen blir lite roligare i pannan....men jag bävar ändå.
    Och TACK själv Milla!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails