20101002

"Gilla" knapps dag!

Ni vet hur det är att vakna på morgonen och så känner man att; Idag blir det en bra dag....och sen blir det verkligen så?!
I morse var det så för den här mamman =) och självklart så är det lika bra att trycka på "gilla" knappen när man vaknar på det sättet.
Hela dagen har liksom flutit på i ett lugnt och sakta mak, MEN jag har fått massor gjort.
Dammsugit(ja, städningen som skedde i torsdag, höll sig alltså bara tills idag), plockat och dammat.
Planerat lite förändringar i hemmet(inte ovanligt) och hunnit med att bjuda både egna barn & deras kompisar på pannkakor med grädde/sylt =)
Och då känner man sig riktigt på G....riktigt duktig med andra ord =)
Middagen till kvällen som kommer att bestå utav hemmalagad STOR pizza, är redan på G och degen skall bara sättas på jäsning.
Tänk om alla dagar kunde få vara så här!
Men det kanske handlar om att man(läs jag) måste hitta den där "gilla" knappen lite oftare och att jag verkligen ser till att utnyttja den till fullo när jag väl hittar den.....den låter nog som ett vinnande koncept i mina öron i allefall ;)
Och eftersom detta blev en sån toppen dag, så tänkte jag passa på att leta upp lite roliga bloggtävlingar att delta i......för det var ju en evighet sedan sist jag var med i en sådan =)
Trevlig fortsättning på lördagen mina vänner!

4 kommentarer:

  1. Man måste ju dela upp julklappsinköpen på några månader så man inte får allt samtidigt, vettu ;)
    Det var nåt mer jag skulle skriva, men det har jag glömt *skratt*
    Ha en härlig helg!
    Kram Kick

    SvaraRadera
  2. Ja för dig lönar det ju sig att vara med att tävla. Jag vinner bara om jag är den enda som ställer upp ;) Här har det också ätits hemmagjord pizza. Gilla gilla. Och jag gillar att Björn åkte ut. För jag tyckte inte han sjöng ett dugg bra, haha! Smaken är verkligen som baken =) Trevlig lördagkväll!!! Nu: Ben&Jerry-glass =D

    SvaraRadera
  3. Glad att höra Du har en härlig dag, det är ju inte alltid en hel dag flyter på och känns bra.

    Hemlagad pizza var ju inget alternativ då köpe pizza berodde på att jag mådde allt för skit för att orka fixa mat.

    Ha en skön fortsättning på lördagen å Du, jag hoppas Du får en härlig söndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Kul med ny bebis *grattis* jag hoppas verkligen allt går bra *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails