20101009

Små ting.....

God morgon!!
Härliga underbara lördag, dock en tidig sådan....men den ser ut att bli toppen braig!
Solen strålar och ÄNTLIGEN så är det energi i kroppen =))
Ibland så behövs det nog en liten svacka, för att kunna uppskatta det där lilla sen.
Som att hinna tvätta 2!! maskiner tvätt på 1 dag, eller att ge alla tänderna en tandtrådsgenomgång....innan barnen har vaknat på morgonen!
Enkla ting kan tyckas, men OJ så härliga dom är när dom verkligen uppskattas....så som dom gör av den här mamman när hon har haft en liten svacka som sagt.
Det verkar även som om resterande familjemedlemmar är på bättringsvägen, det är ju också toppen!

Jag hade tänkt att slösa hela dagen till att städa, tvätta lite fönster och hösta till det med lite nya gardiner i köksfönstret =)
Himlans vilket slöseri på en hel lördag kan tyckas.......
..men har man lite extra energi så har man.
OK sen är det ju faktiskt så, att kära sambon äntligen är hel ledig, både idag & i morgon.....
Därför så ska han få umgås med barnen precis hela långa helgen =)
För på måndag är det nämligen dags, då går startskottet för årets älgjakt OCH jag kan lova att då blir det inte mycket vi kommer att få se av pappan/sambon.

Trevlig lördag på er!

5 kommentarer:

  1. Jag har nog aldrig de senaste 3 1/2 åren klivit upp före Elin, när jag vaknar rör mig vaknar hon med och är det morgon/dax att kliva upp ja då gör vi sällskap.
    Jag lånar på biblioteket, lånar av släkt & vänner samt får böcker av min mor/syster ibland. Självklart köper jag dessutom "massvis" med böcker varje år, t ex alla Stephenie Meyer, Nora Roberts, Charlaine Harris jag läser är mina egna.
    Enligt J har jag ett par 1000 böcker.
    Nu hoppas jag Din energi håller i sig och Du får allt Du tänkt gjort.
    Ha en skön lördag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Härligt när energin återvänder:) Å på tal om Älg så har jag just fotat en nu...kanske blir jag den "person som såg honom sist" & blir intervjuad av Efterlyst, skratt.
    Vi blev faktiskt sugna på älgkött vi med.
    Ha en riktgit härlig dag...även om du ska städa. Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Visst ger solen en energi.
    Hoppas att ni nu får tervlig mysiga höstdagar

    SvaraRadera
  4. Hej hej - roligt att du hittade in på min blogg med din fråga ;-)

    Jag är inte själv så förtjust i "erbjudanden" som lurar folk att handla för snabbt... så det "erbjudande" du såg inne hos Carolina kommer att finnas kvar länge... ;-) Ingen brådska!

    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt snabba svar Petra =)
    Då har jag full koll och kan pejla in ”rätt” Willvin som troligen blir den första att se dagens ljus i Torsås(vår lilla by)

    Kram och ha det gott!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails