20101013

Som ett russin =)

God morgon!
Inte en strålande solig morgon, men en ganska så härlig morgon ändå.
Kaffet är på ihällning och tja, dagen har planer =)
Men planerna är lite hemliga, i allefall tills i kväll!
Jag är både lite nervös men samtidigt så är det såååå spännande!
Vad som är mindre spännande är att sambon som enligt planen ska följa med,
kanske får stanna hemma med sjuka barn.
Jag är nämligen inte så sugen på att lämna sjuka barn, hemma hos barnvakten.
(läs svärmor/farmor).
Jag vill liksom inte utsätta henne för den hemska hostan som mina barn har fått =(
Men det är ju långt till eftermiddagen & har jag tur,
så kanske hostan släpper lite.....om inte annat så hinner jag kurera barnen med lite mera hostmedicin.....det kanske kan lätta(släta över) mitt samvete lite.
Hur som helst så är det idag 3 av 5 barn som är hemma och sjuka.
Ifs så behöver jag inte påpeka att det här med sjukdommar ÄR och förblir,
en storbarns familjs baksida.
För när den ena har blivit frisk, ja då har nästa fått hostan, som tillslut beger sig över till nummer 1 igen.....och så rullar det på!
Det finns faktiskt en baksida till när man har en stor familj.
Man får ska. "russin fingrar" när man har hängt upp X antal tvättar under 1 dag =P
Men det kan jag bjuda på, för det här livet är ändå det bästaste som finns!
Och nu ska det tas tag i livet en stund....bädda sängar, vika lite(läs mycket) tvätt och förhoppningsvis baka ett stort antal bullar som det har varit önskemål om =)
Trevlig onsdag på er allihopa!

3 kommentarer:

  1. Låter spännande med en hemlig plan för kvällen.
    Blir naturligtvis genast nyfiken:)
    Hoppas snart hostan ger med sig och att russinfingrarna får torka till kvällen, skratt.
    Tycker det låter toppen med en stor bunt av barn, trots sjukdomar & mkt tvätt=D
    Livet är ens eget och man får allt tillåta sig att vara nöjd, stolt och glad över sitt alldeles egna paradis här på jorden.
    Det tänker jag vara i allafall, trots adhd/bipolärt & annat som busar till livet ibland=D
    Hoppas du får en härlig dag med din härliga familj & skicka gärna en påse bullar, skratt, till mig som aldrig bakar;)
    "skojar förstås om bullarna;))"
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Nyfiken blir ju jag när Du skriver om hemlig plan, jag vill veta vad skoj Du nu har hittat på.
    Jobbigt med hosta, jag förstår Du inte vill utsätta svärmor för detta.
    Här har vi portförbjudit alla och envar som är förkylda, de släpps inte in genom dörren ;-)
    Allvarligt så har vi, hittills, klarat oss bra undan förkylning.
    Ha en bra onsdag, med eller utan russinfingrar *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med hemligheter!!! Vi har en hel del nya hemlisar här nere med, men de kommer att dyka upp lite senare - rooooligt är det ialla fall! Mindre kul är det väl med sjuka barn... Mden vi har haft en underbar tur för våra busar har nästan aldrig varit sjuka :D Inte en endaste av "barnsjukdommarna"... Men jag har faktiskt inte heller haft en enda! Det måste vara Medelhavsvärmen! *skrattar*

    Ha en ljuvlig onsdag, sötis!

    Kraaaaaaaaaaaaaam från Mallorca!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails