20101022

Inte bara 1....utan 2 =)

Hej och god...eftermiddag!
Janeth har haft besök, på besök idag.
Det första besöket bjöd vi på frukost.
Det var ett besök i form utav min vän Lena, som jag knappt har träffat alls på 2 ÅR!
Toppen skoj att hon kom och riktigt välbehövligt med ett vuxen besök,
nu när det varit sjukstuga här hemma så länge.
15 Minuter efter att hon åkt hem, ja då kom besök nummer 2.
Det besöket bjöd vi på fika.
Det var besök i form utav 5 barnsmamman nummer två på gatan.
Hennes 6 årige son var oxå med, han går i Philips förskole klass.
(japp, han har också vattkoppor)
Det var ju också toppen skoj, att dom kom oplanerat.
Det var faktiskt skoj ända tills mamman berättade,
att hon skulle börja jobba dag tid efter nyår!!
PANIK sa mitt sinne =(
Det är nämligen så här;
Att jag och den här mamman, turas om att hämta våra pojkar efter skolan.
På så sätt slipper vi köra 16 kilometer vareviga dag,
för att hämta hem våra barn ifrån förskolan. Dom slutar klockan 12.
Dom måste nämligen hämtas på skolan.
Dom får nämligen inte stanna på skolgården tills skolbussen går hem, utan ska hämtas.
Kontentan av detta är alltså att jag kommer behöva köra vareviga dag efter nyår =(
Visst, bit ihop och gilla läge......men det var liksom inte så det var planerat OCH i mars så kommer ju lillknodden att titta ut.......hur skoj ska då detta bli....att bege sig iväg vid lunch jämt.....jämt....JA, ni förstår säkert =)
Men men,
det lägger vi på "bekymra oss över en annan dag hyllan"
och beger oss istället till helgplanerna!
DOM ÄR små!
Janeth ska plugga det allra sista på den pågående kursen.
Det ska skrivas ännu en insändnings uppgift och det ska skrivas ett 3 timmars lång slut prov.
Men det lägger jag till morgon dagen, för idag så ska jag njuta av lite familjemys.
För sambon, som förhoppningsvis snart kommer hem ifrån jobbet. Ska iväg både lördag & söndag.
Så då får vi passa på att nyttja honom till fullo idag i stället =))
Och jag tror att vi går på klassiskt idag, dvs Taco buffe till fredags middag!
Eller det kanske inte alls är så klassiskt?
För oss är det i allefall det, och visst är det himlans gottigt också =)
Men nu är det hög tid att sätta på en kaffe kanna till,
för nattens pluggande börjar ta ut sin rätt!
Trevlig fredag!

4 kommentarer:

  1. Helt sjukt att inte kommunen ordnar skolskjuts tycker jag. Eller rättare sagt, att barnen inte FÅR utnyttja den skjuts som FINNS! Jag hade KLAGAT!!!

    SvaraRadera
  2. Förstår dig att det blir jobbigt efter nyår. Vi bor också lite avigt till och ibland blir det ett j...a åkande. Även om det är mest härligt att bo på landet så är det inte alltid smidigt=/
    Tacos är himlans gott, här blir det pizza och Buzz ikväll efter Idol.
    Tycker du är duktig som pluggar, heja dig:)
    Hoppas ni får en mysig fredagskväll.
    Kram Milla
    PS. Svar: Åldern på Maken, skratt, kändes som jag inte ville skynda på hans kommande 50-års kris, Gapskratt! DS.

    SvaraRadera
  3. Hur kan ni tvingas hämta barnen när ni bor så långt ifrån skolan. Det innebär att om man är utan bil så måste barnen vara hemma? Hur fungerar det sedan när de börjar skolan? Antar att han går nollan nu.

    Vi bor drygt 2 km från skolan och i årskurs 0-1 är barnen skolskutsberättigade (2-kmgräns). Vår 8-åring som går i tvåan får dock åka med även på fredagar då lillebror är ledig. Taxin åker ju ändå förbi.

    Kolla upp reglerna exakt och strid för er rätt till skolskjuts!

    SvaraRadera
  4. Mäh!!! verkar helt sjukt med skolbussen!!
    Drygt!! Hoppas det flyttar in nån annan på gatan som ni kan samköra med ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails