20101026

Solig höstdag

Så där ja, äntligen på väg att ha benen på jorden igen.
Men det krävdes ett dyrt besök hos tandläkaren =(
Ont gjorde det också,
eftersom tandläkaren föredrog att inte ge bedövning till gravida kvinnor.
(alltså jag)
Så det blev till att laga hål utan bedövning,
och det efter att det tog 40 minuter att lokalisera rätt tand.
För jag visst inte riktigt vart i munnen det onda satt.
Men men, nu så ska det vara lugnt....för ett tag i allefall.
Så idag är det en bättre dag =)
Sol är det ute också,
men det var väldigt kalla minusgrader på morgonen.
Så det får bli till att passa på med lite höst städning idag.....ute alltså!
Alla plastleksaker och rutchkanor skall ställas undan.
Snart så är det nog cyklarnas tur också.
För fort går det ju.......julen är ju faktiskt snart här!
Massor av erbjudanden om härligt fina julklappar,
fyller mailboxen och brevlådan vareviga dag.
Och pepparkakor, ja det knapras det ju redan på....
...gottigt och riktigt mysigt & visst längtar vi efter snö och härlig julmusik =)
Men som sagt, nu ska det vandras ut en runda......till det härligt varma höstvädret!
Hej på en stund!

4 kommentarer:

  1. Å fy faan, jag med min tandläkarrädsla hade dött om jag skulle behöva laga utan bedövning, enklast vore ifall de sövde mig och gjorde bort allt medan jag "sov".
    Skönt det kraschande datorn återuppstod.
    Synd att Izabell inte hann få vara med på dagisfotograferingen.
    Låter lite väl otäckt med en gris hängande hemmavid, men kanske är det gott kött och blir bra mat.
    Ha en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Ja Du, allvarligt talat så har jag noll koll på ifall vildsvin är mat eller inte ;-) tycker väl mest att de inte ser så roliga ut och då har ju jag bara sett svin på Djurpark.
    Men Ni får väl äta köttbullar, köttfärsröra, korv och kyckling och låta grisen vila i frid :) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Uj, utan bedövning...brr ryser bara jag hör ordet tandläkare.
    Skönt att det i allafall känns bättre idag.
    Ja, det är väl dags att röja trädgårdsgrejerna nu för snart kommer nog ett rikligt snötäcke och underhåller oss i stället!
    Tänk att det snart är jul? Det går snabbt.
    Ha det gott i höstsolen även om det nu är kolsvart när jag skriver den här kommentaren, hihi.Kramar

    SvaraRadera
  4. Men låter ju som värsta tortyren!! Jag opererade ju för f*n ut 2 visdomständer när jag var gravid, DUKTIGT bedövad.. Att det kan skilja så.. Bor man i Småland så ska man se till att få hål i tänderna när man inte är gravid alltså..

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails