20101027

Lördags morgon....idag också!

God morgon Onsdag!
Mörkt och rysligt kallt ute,
men himlans så mysigt man kan få det inne i stugan då.
Levande ljus är troligen den bästa mysfaktorn som finns.
Och jag älskar på sätt och vis när sambo/pappa i familjen jobbar kväll.
Då har man lördag mornar hela veckan lång.
Långa frukostar med en massa prat & så glad god frukost.
Och stort plus är det ju att jag hinner uträtta massor av ärenden under dagen.
Idag står det vecko handling på "att göra listan"
Blomster affären ska också få sig ett besök.
Plus att barnomsorgen ska få tala om för mig,
vilka regler som finns när det kommer till skolskjutsarna i kommunen.
Och har jag tur så kanske jag får lära mig någonting nytt ifrån dom idag,
eftersom jag inte är så sugen på att köra bil hur mycket som helst.
Sen var det ju det här med att det var "lill-lördag" igen.
Vi(läs Janeth) har fortfarande inte fått till någon braig lill-lördag.
Det hinns liksom inte med!
För det är ju alltid skoldag, dagen därpå.
Så rutiner måste ju följas med barn i säng i tid,
och himlans......jag har ju satt godis förbud i veckorna.
Hur gör ni andra tro?!
Eller är det egentligen så, att många använder sig utav ordet,
....men inte av innebörden?
Jag har i allefall bestämt mig för att bojkotta lill-lördag.
Och det gör jag i välmening till mig själv,
jag får nog prestations ångest annars =(
Vi kör i stället med lördags mornar.......varannan vecka =)
Men nu ska det röras ihop scones,
och sen så är det dags att starta upp den här Onsdagen på allvar.
Önskar er alla en toppen dag!

4 kommentarer:

  1. Tänkte först VA!! det är väl inte lördag i dag... sedan fattade jag ju när jag fortsatte läsa :)
    Rutiner ang lördagsgodis har typ försvunnit, vi köper INTE lördagsgodis utan Elin får en lördagssak, tidning/barbieklänning etc för ca 50:- men har vi godis hemma och det är tisdag och vi känner att nu måste vi äta lite socker (!) så då kan Elin få godis fastän det i princip är fel dag.
    Jag hoppas allt är bra med Dig/Er och att Du/Ni får en skön fortsättning på onsdagen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Vi firar inte lill-lördag, vi har fredagsmys med lite ostbågar eller nåt (eller - hade, innan jag började mitt nya liv. Nu får jag väl köpa en sån där liiiten påse som räcker till honom.) Sen får han lördagsgodis. Annars är det godisförbud i veckorna och han får vääääldigt sällan dricka läsk. Jag har fördärvat mina tänder med läsk och vill inte att han ska göra detsamma...

    SvaraRadera
  3. Här kallades det endast lill-lördag när man "förr" i tiden, skratt, svängde sina lurviga ute på dansgolvet. De där onsdagarna då man hade ork till det, försvann (som tur var) när man fick barn. Asocial som jag är, hehe:)
    Nä, här har vi helgmys och då är det ok med godis...Annars gör jag som du. Rutiner i veckorna & mys på helgerna...fast frukostmys skulle jag gärna ha oftare. Det är ju ett plus med oregelbunden arbetstid=D

    Ha inte prestationsångest för sån´t. Dina barn slipper kanske hål i tänderna, diabetes och annan skit som följer med konstant godisintag:)

    Kör ditt eget race och njut av det.
    Andra kan naturligtvis fortsätta sitt race om de vill.
    Alla gör vi val här i livet och vi får ta konsekvenserna därefter.
    Kram Milla

    SvaraRadera
  4. Jo men alltså, jag fattar inte hur man gör, vadå liksom foto i Kullerbyttans fb logg, tyvärr är jag helt dum fattar noll - kanske jag begriper mer en annan gång...
    Ang Tradera, jag hörde att fler fått samma påminnelse, helskumt tycker jag, men bra enligt andra.
    Ha en bra torsdag - är alla sjuka eller går någon på skola/dagis? *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails