20101015

Men jag vill ju INTE

Nämen se där, nu är det fredag igen!
Jag brukar ju säga ÄNTLIGEN fredag.....men nja, inte idag =(
Janeth har MASSOR att göra, saker som hon innerst inne vill göra,
men som tar så där otroligt mycket tid ATT göra.
Och just nu vill jag bara göra roliga saker.
Som att börja måla alla lister i köket.....men jag vill INTE sandpappra och spackla.
Jag vill börja sätta upp väggen till pojkarnas tilltänkta nya rum......
..men jag vill INTE möblera om hela huset för att tömma rummet som ska fixas.
Jag vill lämna in mitt stora skolprojekt....men jag vill INTE skriva det!
Jag känner mig lite som en stingslig fjortis, som inte får gå på disco.
Men men, det är ju bara att tagga sig själv till 1000 och ta itu med allt det roliga förarbetet.
Så får jag ju snart göra allt det där roliga ;)
Någonting annat som jag känner är mindre roligt,
är att jag idag har fått 2 samtal om att det går vattenkoppor i Philips klass.
Instinktivt så känner jag direkt,
att jag vill fly och inte alls stanna kvar på den här sidan byggden.
Men jag förstår ju,
att det bara är att bita i det sura äpplet.
Och helt enkelt hoppas på att mina 3 minstingar får en lindrig variant.
Men har jag riktigt med tur, så kanske vi klarar oss denna gången oxå.
För varför skulle vi få det nu?!
Just nu!......när det stundar 6 års kalas och marknader, discon och andra trevligheter?!
Men det är ju en sån där sak som jag ändå inte kan påverka överhuvud taget.
Så det är nog lika bra att "göra helg" i stället.
Ladda med lite gott inför kvällen, och helt enkelt ta helgen som den kommer =)
Trevlig fredag på er!

6 kommentarer:

  1. Jo usch fy och blä för alla nödvändiga tråkiga måsten pang på det roliga så borde livet vara i stället :)
    Hur är det med graviditet och vattkoppor? Kan bebisen i magen ta skada?
    Ha en bra fortsättning på fredagen.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Förstår dej precis..det tråkiga förabetet som man helst önskade att hustomten gjorde under natten så man kunde börja med den roliga delen:)
    Vattkoppor är ju inte heller nå´n höjdare, hoppas ni slipper.

    Kul att lille bebben växer & mår gott. Jag gläds med er:))
    Ha en bra helg & snart börjar det roliga:) Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Hmm, förarbete suger. Vattkoppor också. Hoppas helgen blir bra ändå ;)

    SvaraRadera
  4. Jag hade vattkoppor som vuxen, och det var det värsta jag varit med om. Jag var DÖÖÖÖÖSJUK. Så jag hoppas Robert får det snart...
    Trevlig helg!
    Kick

    SvaraRadera
  5. Hehe, det verkar som om fler tycker lika mycket om förarbete som jag =)
    Vattenkoppor i sig är ingen fara för bebisen, men bältros kan ge skador om mamman har det vid födslen.
    Men jag har haft vattenkoppor och hoppas att jag inte utvecklar bältros....om dom nu får vattenkoppor så att säga.
    Och Kick, jag hör av mig om det blir vattenkoppor....så kan vi ju passa på att smitta Robert ;)

    SvaraRadera
  6. Synd vi inte kan "komma förbi" ifall Ni nu får vattkoppor... på ett sätt skulle jag vilja att Elin får det nu och på ett sätt är jag glad så länge hon slipper.
    Jag hoppas att Din oaktivitet i bloggen beror på att Du/Ni gör något roligare.
    Ha en fortsatt underbar lördagkväll *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails