20100531

Facebook

För lite över ett år sedan tror jag att det var, ja då loggade Janeth ut på Facebook för första gången i sitt liv.
MEN det var inte min grej, inte alls.
Tvärtemot så tyckte jag faktiskt att det var super tråkigt =(
Så jag la ner alltihopa och stängde ner facebook kontot igen.

Tills för ett par veckor sedan.....efter visst tjat ifrån utomstående som tyckte att det var självklart att vi skulle "ses" på "FB".
Sagt och gjort så gav jag det en chans......och himlans!
Nu är jag ju såld =)
Det kan gå en hel hög med 5 minutrar när jag loggar in & bara ska "kolla".
Riktigt skoj är det, att hitta gamla vänner som man varken har sett eller hört på massor utav år.
Att återigen få växla ord och att få en uppdatering om hur livet ser ut för dom där "andra" som också har gått vidare i livet.
Men det hela ger med sig väldigt många känslor också.
Jag blir ju påmind om både "hemlängtan" och saknad utav vänner =(
Och det är ju lite jobbigt......MEN nu kan jag ju åtminstone hitta alla härliga vänner igen......både gamla och nya!

6 kommentarer:

  1. Jag är oxå ett FB - fans. fast jag har gjort nu efter haft kontot i 1 år resant blnad vännerna. det var kul i början men sen hade man bara en lista på¨namn fast man inte pratade med dem.
    Så nu har jag bara kvar de som jag pratar och komenterar med ofta.

    SvaraRadera
  2. Allt går i perioder, vad man tycker är skoj
    Blir det en farmarer nu, fniss
    Kram :)

    SvaraRadera
  3. "Hänger" oxå på Facebook men ytterst sällan, gör det mest pga mina "mammavänner, vi som fick barn samtidigt", vill ju inte tappa kontakten (vi "hittade" varandra på Familjeliv.se)
    Tackade för kommentaren eftersom Du "gav mig lov" att skita i de måsten som försämrade vår sköna hemmadag.
    Nu är jag på väg i säng med liten Elin, vi ska läsa de två nya biblioteksböckerna, risken finns att jag somnar och inte kliver upp förrän i morgon.
    Ha en skön fortsättning på måndagen Go'natt & Sov gott *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Tack för receptet! =)
    I morn kväll ska jag se om jag kan få ihop en prov kaka=)
    Vad använder du för typ av form?

    SvaraRadera
  5. Men det har skett många förbättringar senaste året på Fejjan. Jag tyckte oxå det var aptrist förut, men nu tycker jag dom gjort det skitbra!

    SvaraRadera
  6. Bli gärna vän med Kullerbyttan ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails