20110617

Avslutningsdag nummer 2

Eftersom jag INTE lyckades med att klona mig själv idag....
Så valde jag att gå på Philips FÖRSTA skolavslutning.
De större barnen fick nöja sig med sin pappa i kyrkan, när dom nu slutade 5:an och 6:an.
Men så är det ju, när skolavslutningar sker på samma tider på olika ställen.

Nu har vi mellanlandat i hemmets LUGNA vrå.
Barnen behövde fylla på hungriga magar,
men även en och en annan blöja behövde bytas.

För tillfället, så är halva familjen på 2 stycken (muck)studenter.
Som ni förstår, så är INTE jag där.
Jag slipper MER än gärna......magen mår liksom bäst då.
Och delta i firandet, ja det kommer jag ju ändå att göra.
För i eftermiddag, så bär det av hem till släkten med vänner.
Mat, tårta och trevligheter hoppas jag på att det blir.
OCH så länge vädret bjuder på uppehåll så ska det nog bli toppen!

Men några bilder ifrån Philips skolavslutning i kyrkan, kan jag inte bjuda på ännu.
För igår så kom nämligen min "nya kompis" hem =)
Sprudlande GLAD och FÖRVÄNTANSFULL var jag.
Och jag blev INTE besviken........
Den "nya vännen" var en Samsung WB650
Kompakt digitalkamera med 12 megapixel,
världens första ultrabreda 24mm vidvinkelobjektiv och inbyggd GPS.
Ultimat digital resekamera från Samsung
12 megapixlar och 15x optisk zoom
HDMI och 3" AMOLED-skärm


Hm, den inbyggda GPS:en....är kanske liiite överdrivet.
MEN allting annat var jämfört med min gamla kamera,
HIMLARIKET för en mamma som FOTAR massor av kort på barnen =)

MEN vi har inte lärt känna varandra riktigt än ;)
Så bilder kommer....en annan dag!
För nu är det nämligen HÖG tid att börja förbereda hemmavarande familjemedlemmar inför stundande avfärd.

Hej hopp på ett par stunder!!

4 kommentarer:

  1. Så skoj med ny kamera *GRATTIS* Jag hoppas Ni får många roliga stunder tillsammans :)

    Klart Du väljer att gå på lilleStore Ps första skolavslutning, det är ju då det är viktigast att ha mamma med sig.

    Jag hoppas Ni får en trevlig eftermiddag med mycket go'fika och trevligt umgänge.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se bilder från nya kameran =) GPS är ju skitbra att ha i kameran om man skulle gå vilse =P Haha!

    Jag sitter och knåpar på mitt gästinlägg, hoppas du inte ångrat dig för jag antar gärna erbjudandet =)

    SvaraRadera
  3. Kloningsförsöken brukar vara dömda till misslyckande på förhand=D
    Ha däremot ett härligt kalasande i kväll.Kram

    SvaraRadera
  4. Bra köp!!! Inte för att jag fattar en bråkdel av det du skrev, men det lät iaf SUPER! ;) gör i inte som jag gör mest hela tiden... Glömmer batteriet hemma. Eller helt sonika bara att det kan vara bra att ladda eländet ibland... ;)
    Ser fram emot att få se dina fina bilder sen då :)
    Fast bilderna du haft hittills är ju också superfina!!
    Kramar!! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails