20110611

Prov bakar.....

En läskande kopp kaffe, mitt i lördagen är ju aldrig fel =)
Något härligt helg väder med massor av sol, det har vi ju INTE.
Men det gör inte alls så mycket.....för idag är det bak dag.
Och inte vilken bakdag som helst, utav stora provbaksdagen inför Matildas dop!

Jag är nämligen så där lagom trött på alla "vanliga" kakor & tårtor som jag brukar bjuda på.
Det är liksom alltid samma.....vardag som fest.
Och till slut så står man där och tycker att allt smakar samma sak.
Ifs så blir det ett par "favvisar" som är liiite tidskrävande att göra,
men som är toppen goda & värt allt slit ;)

Men just nu, sitter jag mest och väntar in cheece kakan som står i frysen =P
Daim är det i den och det ska garneras med jordgubbar OCH daim.
Enligt receptet, så ska den vara försvinnande god!!

Och som allting annat i det här hemmet,
så försvinner ju det mesta väldigt snabbt....så den borde ju passa oss perfekt!

Tex. så försvann sambon helt av sig själv i morse.....på första semesterdagen till på köpet.....
MEN jag hann faktiskt få en "glimt" av honom...... så jag anar att han kommer tillbax innan mörkret faller ;))

2 kommentarer:

  1. Tur är det väl ändå att Du inte tror att Din sambo försvunnit för tid & evighet... vilket jag gissar att alla Dina bakverk har förmågan att göra ;-)
    Skulle ju önska att "någon" ville baka & laga go mat här hemma, gärna lite annat än det vanliga, just nu känns det som om vi har rullande matschema på fem rätter som vi äter alltid eller ja var 5:te dag, inte skoj.
    Ha en skön bakig lördag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. MMMmmm! Jag skulle gärna provsmaka ditt provbak ;)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails