20110619

Data nörd!

Det pågår ju massor av REOR för tillfället....lagom till barnbidraget/skatteåterbäringens nedkomst på kontot ;)
Och är man 6 barnsmamma, som dissat Ullared i alla år ;)
Ja, då blir det MASSOR av shopping just när det är REOR i olika klädaffärer i stället.
Men hur skoj är det, att knuffas & svettas i affärer??!!

Jag får ONT i magen bara av själva tanken!

Så jag klassar mig själv, som en shopping galen datanörd.
Som sitter hemma i min lugna vrå & knapplar hem sakerna via dator.
Och kan alltså i lugnan ro, hämta paketen ute i byn några dagar efterråt =)

OCH nu är det alltså dags att passa på......& redan i natt är det dags igen!
För då slår nämligen Kullerbyttan upp sina "dörrar" för oss reashoppingsugna ;)
Hur jag ska orka hålla mig vaken??....ja det återstår att se.....
Men är man liiite gniden som den här mamman är.....ja då ser man till att hålla sig vaken ;)

Och om jag gör några fynd.....ja det återstår att se =)

MEN innan det är dags att ladda framför datorn igen, så ska det nattas barn.
Ifs, så är det ju sommarlov.
MEN rutiner är till för att följas OCH idag är det en hög trötta barn som stimmar runt.
Helgen har tagit hårt på dom allihopa.
MED skolavslutningar och en massa härliga lekar i kroppen&knoppen....
ja då kan man ju inte annat än att bli trött =)

4 kommentarer:

  1. I love rea to !

    Ta en extra kopp kaffe så orkar du sitta längre vid datorn. Annars så funkar tandpetare att hålla upp ögonen med ;-)

    God jakt lycka vid rean!

    kram

    SvaraRadera
  2. Sätt alarmet ifall du somnar med något av barnen för rea är rena rama natta-nöjet. Jag handlar helst också på nätet och ännu hellre på rea =D

    Midsommarfirande utan gäster är skönt det med så därför har vi brutit traditionen 3 år i rad nu och gjort annat.
    Nu ska jag dela med mig av mina sekretess-belagda knep för att umgås i stor skara utan att vara social ;
    * gästerna består till hälften av syskon med familjer o resterande är de närmsta vännerna som känner släkten med familjer.
    * Dra på volymen på stereon och se till att de sociala personerna underhåller gästerna.
    * jag håller i lekarna, efterom jag gillar planerade aktiviteter och kan prata inför grupp, vilket räddar mig från mingel på tu man hand, skratt.
    * jag ansvarar för allt spring in i huset ( vi har festen på ett loft)
    * jag passar alla små barn och går och nattar dem alldeles frivilligt.
    * sedan somnar jag ( av misstag )
    * gästerna festar lugnt vidare och har en toppenfest.
    Milla är mycket nöjd, skratt.

    Lycka till inatt!
    kram

    SvaraRadera
  3. undra om man kan bli sjukskriven av shoppingstress? :P

    sv.mkt lyckad bilresa låter det som(i varje fall för all utom svärmor) :P

    SvaraRadera
  4. sv.var glad du att du råkat ut för en bra chaufför och tror nog du klarar det bra oxå...men det finns en massa tok bakom rattarna kan jag lova :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails