20110608

Uppe....efter tuppen

God morgon, host host....God morgon.....
Och NEJ, jag var inte uppe innan tuppen idag =(
Ifs, så finns det ingen chans i världen,
att jag någonsin hinner upp INNAN tuppen på den här gården.
För svärmor(läs: tupp utsläpparen) är nämligen uppe långt innan....tja,
typ lååångt innan någon annan på den här gården ens funderar på att öppna ögonen ;)
Därför, så kommer tuppen alltid att vara uppe innan mig =)

Vilket inte gör mig någonting alls.
För tuppen här på gården, är en tyst och snäll tupp =)
Värre hade det ju varit, om man hade fått en Jussi tupp på halsen.
Ni vet, en sån som stackars Pettson & Findus råkar ut för. Som ni kanske redan anat, så är det fortsatt sjukt här hemma idag =(
"Gilla läge och dra sig runt", är mitt motto idag.
Och jag kommer utan tvekan, att vara en "sån där" mamma idag.
En "sån där" mamma, som tar till minsta lilla knep(läs muta)
för att allt ska vara lugnt & hehe.....tyst!

4 kommentarer:

  1. Avundsjuk på Dig/Er är jag... jag vill oxå ha en tupp & ett gäng hönor.

    Drick Cvitamin samt mycket varmt te så blir nog förkylningen bättre, hoppas jag.

    Har läst Ditt mail & ska följa Ditt råd.

    Ha en bra onsdag, trots förkylning och Du det är fullt tillåtet att muta barn när man inte mår okey, en extra glass kan göra stor verkan och få både barn & mamma gladare ;-) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Liite bilder har jag lagt in under dagen :) men några bilder på mig själv bjuder jag INTE på för tillfället.
    Kladdkaka låter smaskens.
    Här blev det inget biblioteksbesök då barnet var trött & sur efter en varm, jobbig dagisdag och bara ville hem och kura med LillGris :) *kram* Åsa

    SvaraRadera
  3. Hej hej! Ja det är en babyjogger city select. Jag har endast syskonsitsarna (2 sitsar) till den och de är den bästa vagnen tycker jag! Speciellt när man har syskon. Den är super super. vet att man kan sätta babyskyddet också. Här finns bild och info om vagnen. Massa olika kombinationer. http://www.babyjogger.se/cityselect.aspx Den kostar men det så så värt pengarna om man har syskon. Har hon bara en unge så finn ju andra alternativ som

    SvaraRadera
  4. i candy skulle jag skriva... tror de har något likande... Men city select tar högre vikt

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails