20110615

En annan dag.....

Tusan också!
Jag har frågat efter en handbok innan, men fick inget napp.
Att vara mamma/förälder till blivande tonåringar, ja det är ett stort mysterium =(
Hur ska man veta vad som är rätt eller fel.
Att inte ha en guide att gå efter.......

Förhoppningsvis så gör man rätt, när man tar beslut.
Man gör det ju ändå med hela sitt hjärta,
även om det känns hårt ibland.

Argt blir ju barnet då......men förhoppningsvis så går det över.
Och har jag riktigt mycket tur,
så kommer barnet att förstå......en vacker dag =)

Men vägen till den där himlans omtalade vackra dagen.....
Ja den känns både krokig och vääääldigt lång ibland.

Men som SAGT......
Små barn....små kabelbränder
STORA barn......STORA kabelbränder.....

IDAG har det varit en rätt så lååång dag.
Peppning inför möte i skolan. Beslut & samtal var nödvändiga ting =(

Nu längtar vi bara efter ett lååångt och varmt sommarlov.
Och förhoppningsvis, så startar allt utan problem till höst terminen.
JAG längtar och hoppas så klart, att allt är löst tills dess =)

Ingenting är ju omöjligt!!

I morgon är det en helt NY dag!
dagis avslutning och tårta med jordgubbar står på planeringen.
Trevligt väder och glada rara barn hoppas vi ju på =)

Men innan dess, så ska barn badas,
det ska läsas godnatt sagor OCH det ska plockas ihop efter en dag med massor av lek.

Och som sagt; i morgon är en annan dag.....

6 kommentarer:

  1. J tackar för gratulationerna :)

    Som någon klok person sagt Små Barn Små Bekymmer Stora Barn Stora Bekymmer ;-)

    Tänk så vis & klok Du kommer vara när Mathilda blir tonåring :D

    Ha en bra fortsättning på torsdagen, snart läggdax för både mor & barn i detta hus.

    Det har varit en lååååång dag, var ju till sjukgymnasten i morse och blev "plågad" ;-) under 60 minuter vilken min kropp nu protesterar mot :(
    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Yepp, imorgon är en helt annan dag! :)
    Men visst att man kan gör sin egen rädsla värre än vad den redan var! Skrattade gott åt att du använde ordet "lubba" - det har jag inte hört på många år!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Å är det avslutning idag? Då är det en sån där dag det hade varit mysigt att bo närmare. Ta alla tillfällen att fira, liksom ;)

    SvaraRadera
  4. Ja det där allt det där andra du skrev om kan jag inte uttala mig så mycket om, utan får vara tacksam över mina små kabelbränder så länge ;) Ringer dig snart!

    SvaraRadera
  5. Go'morgon min kära vän :)

    Solen skiner i dag vilket känns bra efter dessa kalla regniga dagarna.

    Tyvärr. Nej, Elin sov i sin säng till 04.30 sedan tyckte hon det var morgon och ville se på tv, det fick hon inte. Det tog väl närmare en timme innan hon somnade om ihop med mig och när mobilen larmade 07.50 sov vi som två små grisar båda två.

    Jag hoppas Du/Ni får en bra torsdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  6. Är det den där handboken nu igen *skratt*...
    Jag har ju inte hunnit med att skriva den sedan vi pratade om den sist *ler*
    Här fick jag en "käftsmäll"(inte bokstavligen) av dottern (17 år) igår då hon tyckte att jag minsann inte gjorde nå´t bra för den här familjen ( alltså vår ).
    - Va, moi. Tänkte jag förvånat *ler*
    Sedan packade hon resväskan (bokstavligen) vilket hon annars aaaldrig gör då hon ska besöka sin pappa( ej värdig namnet pappa)
    Jag hann med att säga att jag älskar henne även då vi är osams, innan hon slängde igen dörren.
    Senare kom ett sms om pms, överkänslighet etc.
    Självklart skickade jag ett,med feltryck-på-knappar-tar-tid-sms ett mycket kramigt, kärleksfull meddelande som svar.
    Ikväll kommer hon hem igen - alles gut!
    Kan du tyska Janeth? Alles gut = allt är bra! *blink, blink*
    Ja nu skrev jag visst kapitel 1 i handboken. Döper kapitlet till; Tonårs pms utbrott.

    Vad tror du? Har jag en storsäljare på G här? hahaha.
    Massor av kramar till dig

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails