20110619

Off....eller kanske inte?!

Jag är nog liiite OFF......
Möjligen liiiite PÅ....
Eller rent ut sagt HÖG!!!

Ena stunden så är jag alltså låg =(
Vilket beror stooor del på att jag INTE återhämtat mig ifrån veckans ALLA hektiska dagar,
men det beror även på att jag är i "husdeppar" tankar.....

PÅ är jag, därför att jag vill hitta vägar att gå......
Men egentligen så är jag mest HÖG, då jag svävar ibland molnen!

För häromdagen, då både jag & sambo var på dagisavslutning.
Så var vi som vanligt inbjudna på prästgården,
där dagis avslutningen har hållit rum de senaste åren.
Ja, ni vet....den där gården som är i mina drömmar =)
MEN ni kanske minns, vad älskade sambon tyckte?!
Har ni uppdaterat er via länken ovan nu?!

I allefall, så FÖLL sambon som en fura.
OCH vips, så var vi IGÅR på husvisning!!
HELT själva till på köpet.....inte ens mäklaren var med.

TÄNK er nu, att Janeth med familj bor i ett hus på 100 kvadratmeter+35 biyta idag.......
TÄNK er då, att Janeth kliver innanför dörrarna till 310 kvadratmeter+60 biyta!!
Förstå ni känslan.......HÖGT i TAK, STORA rum OCH en PERFEKT planlösning
och HELA härligheten är till salu för en billig peng.

Varför deppar jag då?!?

Jo, pga att huset har VATTENskador.....lite överallt,
men mest där ALLA elementen fanns =P
Huset har även super STORA sättningar,
efter att en bärande vägg har tagits bort.
Tilläggas kan även göras,
att uppvärmningskostnaderna stannar på liiiite under 100.000/år.
Det behövs alltså sättas in en NY panna.
MEN bortsett ifrån alla dessa SKIT dyra MINUS grejer.....
så är jag och älskade sambon SÅ kära i alltihopa.
Dock livrädda för vad allt kan tänka kosta =(

Det här blir inte lätt att tänka på........

5 kommentarer:

  1. Ooo!! Inte direkt lätt beslut. Men jag förstår att Ni bor rätt trängt i nuläget.

    *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. drömhuset kommer hitta er och ni det =)

    kram

    SvaraRadera
  3. Wow, så ni har ändå kommit så långt som på husvisning! Det är ju ett billigt hus om man ser till yta och så. Även om det springer iväg några hundra tusen till i renovering och annat så är det fortfarande billigt, får man nog säga, för den ytan! Och tror ni inte att priset dessutom är prutbart, med tanke på att det, som jag förstått det, har varit till salu ganska länge? Och att uppenbarligen ingen annan är intresserad? Lägg ett skambud =)

    SvaraRadera
  4. Spännande Janeth och skitläskigt på samma gång. Hoppas ni snart kan ta reda på vad en renorvering kan gå på och sedan lägga ett bud om det blir ett rimligt pris.
    Håller tummarna för er =D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hittills har vi då planterat i den ena pallkragen, typ gräslök & Basilika samt i halva den andra: Morötter, så vi har nu 1 1/2 tom pallkrage... Tanken är faktiskt Blommor, jag vill ha en Lavendel samt Solros :)
    Har som Du vet inte värsta gröna fingrarna.

    När ska Ni ha beslutat Er för vad Ni vill ang Huset?
    Säger som Caroline, har det varit till salu länge och är ett renoveringsobjekt med få spekulanter, Lägg ett Skambud :)

    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails