20110611

Frosseri....

Lördags kväll och här sitter det en "gräsänka"
Mannen är på galej längre uppåt vägen.
Han väntas hem...troligen någongång på småtimmarna.
På sätt och vis, så är det faktisk skönt att han är iväg ibland.
Då får ju jag "egentid" hela långa kvällen.
Och kan sitta vid datorn eller göra någonting helt meningslöst.
Det är lite som att ha föräldrafritt......ingen att ta hänsyn till.

Nu sover ju barnen sedan länge.
Så jag har redan plockat rent på nedervåningens golv =)
Jag har tillochmed frossat i mig en bit TILL,
utav den så kallade "försvinnande goda" cheese kakan.....
Den var ju ifs relativt god.
MEN anledningen till att den var försvinnande, är att den smälter =(
Hur ska man kunna bjuda på en kaka som smälter bort inomhus.....
när vi ska sitta utomhus i värmen & fika efter dopet.
Så jag är liiite besviken.....men men,
bara till att fortsätta leta efter smarriga bak recept!

Så, nu efter plockandet & frossandet
(jaja, på kakan som var relativt god ändå;) så är det dags att fortsätta......
OCH därför slänger jag ut en liten efterlysning;
Finns det möjligvis någon som "sitter" på ett super gottigt cheese kake recept?!....så HOJTA gärna till ;))
Men nu, tillbax till letandet.


Tilläggas kan; att mannen kom tillrätta efter sitt "försvinnande" på förmiddagen.
Ironi i det hela, var att mannen lider av svår arbetsnarkomani & hade stooort behov utav att få jobba några timmar på första semesterdagen ;)

2 kommentarer:

  1. Försökte kommentera tidigare men tappade bort texten under hantering...

    Skönt Sambon inte är försvinnande god ;-) utan "bara" arbetsoman :)

    Tycker oxå, ibland, även om det sker lite för ofta här att det kan vara skönt att mannen i huset går iväg och roar sig på egen hand och jag slipper ha dåligt samvete att jag är trött & vill sova

    Än så länge bråkar vi mest om kläder, ifall Elin ska byta kläder flera gånger under dagen eller inte samt ifall Elin ska äta mat och ifall hon ska få chipskrokar på fredagkväll trots hon lämnar 3/4 av maten...

    Jag hoppas Din söndag är bra och att Du hittat nya goda recept som inte smälter i värmen *kram* Åsa

    SvaraRadera
  2. Tror jag har ett gott recept i min blogg på cheesecake, blåbär om jag inte minns fel. Leta i bloggen, tror det kan ligga under kategorin mat o bak.

    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails