20110613

En hög med pengar....

Men Hejsan!!
Bloggen har varit ouppdaterad ända sedan i lördags.....
Men det är ingen ny trend, utan det har helt enkelt INTE hunnits med.

För i fredags så landade ju det en hel HÖG med pengar på mitt konto....
(om man tar ut dom i mynt & staplar på dom så att säga ;)
Det var alltså skatteåterbäringen som landat.
Ljuvliga slantar som är sååå välkomna så =)
MEN det skapar ju kli i fingrarna OCH köplusten blir ju stooor......
Egentligen så skall dessa slantar, investeras i sommarens stooora projekt.
Men liiite var jag ändå tvungen att investera i shoppingens tecken.
Eller åtminstone till att kunna stoppa shopping saker i;
Nämligen en garderob!


Inköpt på Jysk för endast 750 kronor!


Det är nämligen hård åtgång på sånna hemma hos oss.
Dels pga att vi är många i familjen men även pga att jag lider utav omöblerings behov,
sjukligt ofta till på köpet.
Och när man "kan själv" så kånkar man runt stora möbler HELT för egen hand.
Kånka är egentligen FEL ord, eftersom man bokstavligen talat; PUTTAR runt alla möblerna.
Jag kan med erfarenhet säga att; Möbler klarar INTE av att puttas allt för många ggr =P

Men nu är jag/vi alltså ägare utav en sprillans ny garderob!
Älskade sambo passade även på att inhandla en ny sak till sommaren......
Nämligen en tv till sovrummet......
Hm.....jag kan informera er om att;
vi INTE hade lika meningar ang den passande "sommarsaken"
Men jag klagar inte, den fungerar ypperligt ;))

Men nu ska jag återvända till köket.......
Planerna för dagen, var ju att åka iväg & umgås.
Dessa planer har(lite otippat) bytts ut & istället så är det jag som ska få besök.

Trevligt som bara den,
men det betyder även att det behövs någonting att bjuda på =)
Så en "gula rutor" kaka håller på att ta form,
ATTANS bara att det var idag jag skulle börja med min lilla nedgång.....
Jag får helt enkelt......LUKTA på kakan OCH hoppas att den var toppen smarrig ;)

Trevlig Måndag på er allihopa!!

3 kommentarer:

  1. Visst är det ett härligt skrammel i kassan då sommarpengarna dimper ned. Tänk, jag blir alltid lika överraskad ( även om jag vet innan )men här glöms ju det mesta bort.
    Skrattar gott åt den välkända (gemensamma nämnaren) ommöbleringsmanin. Men vet du Janeth, här har det nogslagit slint ordentligt! Jag har inte möblerat om på 6 månader, eeek? *skratt*

    Härligt att kunna köpa det man behöver till förvaring och de tekniska prylarna överlåts till
    maken här med :))

    Här läggs pengarna till att köpa virke ( hur kul är det på en skala? )Fast det går ju till att få taket på altanen klart (helst i år ) färdigt och Då ska jag njuta av skattepengarnas snabbt avslutade liv, hihi.
    Men tak över huvudet passar fint eftersom vi (jag gärna) ska njuta av semestern hemma i år.

    Gula rutorna är förevigt de godaste jag ätit i kakväg så gästerna kommer antagligen bli sjukt nöjda=D
    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Romanen utkommer senare, hehehe.

    SvaraRadera
  3. Gula Rutor ska jag nog pröva göra, kanske redan denna vecka, J fyller ju år på onsdag...
    Trist tajming att baka och sluta fika samma dag, Du får börja Ditt nya liv i morgon i stället...
    Mår som sagt faan och är vansinnigt trött :(
    Inga skattepengar här inte, vi bor ju på lantbruksfastighet och får tillbaka först innan jul.
    Ha nu en bra fortsättning på måndagen så hörs vi senare *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails