20101108

Att vara nöjd....eller inte.

Sådär ja, då var det kväller igen.
Måndagen är snart till ända och JA,
jag kan nog bara lugnt säga att det har varit en braig måndag =)
Jag är nöjd!
Utvecklings samtalen som var de stora barnens, ja dom gick över förväntan!
Stort leende på läpparna alltså =)
Svärmor har passat barnen i omgångar, veckans handling är avklarad.......
alla barn har fått mat i magen & huset är ihop städat......NÖJD!
Det enda som för tillfället gör mig lite mer konfundersam....
......eller mindre nöjd kanske ordet är.
Det är, att min minsta dotter har lagt till med knasigheter ;)
Ganska länge, eller typ alltid......
....så har hon för vana att vandra in i sina föräldrars sovrum på natten.
Vilket säkert är väldigt vanligt, men frustrerande för föräldrarna så klart.
Det är ju nämligen trångt med barn i sängen,
mysigt ibland.....men absolut inte jämt.
MEN, nu har hon lagt till med helt nya vanor.
Hon har bestämt sig för att sova i en sovsäck.......på soffan i tv-rummet!
Och där har hon sovit, hela helgen.
OCH hela nätterna.
Inga små fötter som vandrar upp till föräldrarnas sovrum alltså.
Men, så kan man ju inte ha det!?

Jag känner mig inte alls nöjd med situationen.....eller borde jag gilla läge tro?!
Jag har alltså grubblat på detta lite, eller mycket.
Vilket min finurliga dotter också har gjort.
Så idag kom hon med en ny idè.


Hon vill flytta!


Och hon vill inte flytta vart som helst,
hon vill flytta in i ett slott =)
Hon ska alltså sova en madrass, i en sovsäck, i ett tält!
För mig blir det som att hoppa rakt in i serien: Ensamma hemma!
Kommer ni ihåg den, med syskonen som hade förlorat sina föräldrar i en olycka.
I serien så bodde den minsta flickan i familjen i ett tält, i vardags rummet.

Men så vill jag ju inte ha det =(
Men nu tänker jag så här;
Att snart så är ju Izabells och Simons rum färdigt.
Och då kanske ett sånt här braigt prinsess tält kan vara lösningen.
Antingen så blir detta alltså årets julklapp här hemma.
Eller så är detta bara början,
på allt som våran lilla dotter kommer kommer att hitta på =P
Hur som haver så sover hon för tillfället,
väldigt skönt en madrass, i en sovsäck, nere i vardagsrummet =)

4 kommentarer:

  1. Ja, härliga ungar=D Vilka påfynd & busiga upptåg får man som förälder inte njuta/plågas av under deras uppväxt. Hur man gör...tja jag tror nog du känner det bäst själv.
    Men visst är en god natts sömn bättre än en massa knöl..Kanske löser det sig när rummet kommer på plats. Antar att hon känner av förändringen och vill styra runt lite?
    Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Hittade in via Milla här ovan ;))
    Lämnar ett avtryck då jag tycker du har en fin blogg här ;)
    Härligt med många barn ;) Har själv 6 underbara.
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  3. Äh, sover hon bra så låt henne sova så, haha! Fast jag hade nog också tyckt att det hade känts knas.. Men hon tröttnar kanske efter några nätter och saknar sin säng? Eller ER säng? ^^

    SvaraRadera
  4. Heja Izabell I LOVE YOU :)
    Tack Janeth för att Du delar med Dig av Dina barns upptåg, jag blev verkligen GLAD när jag läste om Izabell's nya sovvanor.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails