20101115

Trångsynta =(

Måndag IGEN!
Helgen som bjöd på spännande shopping, god mat,
paket & tårta till sambon....ja den är över.
En hektisk helg med massor av känslor!
Både bra och dåliga känslor.
Tråkigheter som växlar med roligheter.
Känslor som ibland är både frustrerande och tårfyllda.
Skönt är det då, att man får uppleva roliga och varma känslor också.
Att det finns nått gott som väger upp det dåliga.
Men TUR är det, att man ibland har svar på tal.
Så att man lätt kan försvara sig själv =)
Tråkigt för de mer trångsynta skulle jag vilja säga.
Kort förklaring till detta är att jag som mamma(flerbarnsmamma).
Ännu en gång, har förstått att det finns dom i vår närhet,
som inte riktigt tycker att det är ok att vi har så många barn.
Det blir alltså dyrt för andra/anhöriga =P
Jag har som motargument till detta, hävdad att vi inte kräver presenter & dylikt
Utan jag uppskattar mer att man kan ses/umgås &
ha trevligt fler ggr om året i stället.
Just för att inte behöva känna någon annan press.
Det är alltså inte så populärt att vi nu ska ha en till liten knodd,
och det ger ledsamma känslor hos mig/oss.
Men då ska alltså tilläggas att jag ger svar på tal
och är STOLT över det liv som vi väljer att leva=)
Så där då.
Åter tillbax till måndagen!
Det har idag körts barn både till skola & dagis.
Äntligen!
Så nu är det bara att hålla tummarna
och hoppas på att alla håller sig friska och krya....länge =)
Och barnet som inte går på dagis,
ja han fick åka ut till öppna och röjja idag i stället.
Väldigt trevligt och omtyckt!
Men nu, åter dags att bege sig ut till bilen.
För nu ska dagis/skolbarn hämtas hem igen!
Trevlig fortsatt Måndag på er allihopa!

8 kommentarer:

  1. Bra att du står på dig! Varför tror andra att det är sååå viktigt med bara födelsedagar och presenter? Vad har hänt med glädjen och luste att umgås? Vi har det likadant i min släkt/minsida att vi nästan bara/utom Systra-Mi & jag/ bara ses på födelsedagar. Saknar gemensakpen som borde vara den väsentliga!

    Jag är glad att ni fyller era liv med det ni själva vill och låter de trångsynta få svar på tal!!
    Det är ju inte presenterna som är viktigahär i livet!

    Kramkram i massor.
    Milla ps. Har en svår dag. ds.

    SvaraRadera
  2. Gissar att en viss NÅGON alltså hörde av sig igår då? Trist, hur som helst.. Mycket trist =(

    Och att du ska hämta barn, det tolkar jag som att det inte blev nån större framgång hos kommunen ang. skolskjuts heller?

    SvaraRadera
  3. Vadå köra barn till skola, har Dina barn inte rätt till skolskjuts?
    Vadå knäppa kommentarer, det är väl Ert val ochErt problem hur många barn Ni väljer att skaffa (även om även jag tycker det är märkligt att man väljer att ha 8 - 12 barn, men mer pga förvåning...) i princip anser jag det är upp till var och en att göra egna val här i livet.
    Jag tycker i alla fall att det är skoj att Du väntar barn igen och jag tror Du kommer att få en flicka :) en miniatyrIzabell :)
    Har Du gjort någon koll på vad det är för kön på bebisen, jag tycker det verkar mest vanligt numera att föräldrarna vet långt i förväg vad som för sort de väntar på.
    Ha en fortsatt bra måndag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  4. Åh vännen! Känner igen det där alltför väl och förstår dig precis! Alltså jag har folk i min omgivning som sagt " En till, herregud, vi har inte råd!!!" Jag blir så arg så jag gråter! Hur fan kan man säga och tänka så!?
    Jag fattar inte vad det är för fel nu för tiden!?!
    Massa kramar från en som känner precis som dig!

    SvaraRadera
  5. En kompis till mig sa när jag berättade att jag var gravid: Ja i SÅ FALL tycker jag att du ska göra abort! Aldrig i livet, och dessutom är det redan försent, för jag är i vecka 14... Alla människor är olika och har olika värderingar. Den här killen tyckte inte vi skulle skaffa barn för att vi inte hade varit ihop mer än några månader, och tyckte att man ska få barn när man PLANERAR för det. När man varit ihop si och så länge och så. Jag är överlycklig att Robert valde att komma till oss, även om man hellre velat få barn med någon man kunde ha en familj med. MEN, summan av denna lååånga utläggning är att man ska inte bry sig om vad andra tycker/säger, även om jag VET att det kan va svårt ibland (särskilt när man är gravid och mer känslomässig). Händer det nån mer gång att någon säger nåt så ladda upp med ett bra svar att ta till, så att du typ har "förberett" dig. Det är otroligt trist att folk ska tycka så jävla mycket. Jag tycker det är underbart att ni har så många barn, modigt att gå emot strömmen! Stå på dig Janeth, jag beundrar dig!
    Kraam Kick

    SvaraRadera
  6. Du förresten, hur går det för Philip i skolan???

    SvaraRadera
  7. Kollar efter eventuell uppdatering, jag funderar fortfarande på detta med skolskjuts och precis som Kick undrar jag hur det går för Philip, har Ni varit i väg på 4års kontroll igen med Izabell, jag tänkte på detta att hon inte pratade med BVCsköterskan, har Ni gjort hörselkontroll?
    Många frågor och funderingar.
    Ha en bra tisdag *kram* Åsa

    SvaraRadera
  8. Men va FARAO!!!! (jag är lite efter som du märker...) Tänk om folk bara kan hålla truten!!! men det kanske var en person som är lite missnöjd med sitt eget liv...
    ha det bra
    SUPERMORSAN!!! :D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails