20101111

Skoltrötta barn

OJ, då var alltså dagen till ända.
En Torsdag med tung betoning på TORSDAG!
Torsdagar är ett gissel i det här hemmet nämligen.
Då är det bara 1 dag kvar till helg för trötta skolbarn.
Men det var ju just det, dom har hunnit gå nästan hela veckan i skolan.
Och då blir man ju skoltrött.
Skoltrötta barn innebär att dagen blir lång,
ingenting är roligt & snälla mamma säg att det är helg i morgon ;)
Och det är det ju, men en liten ytte pytte skoldag är det kvar först.
Sen är det helg, en välbehövlig helg känns det som.
Spontant så skulle jag nog vilja slappa hela långa helgen.
MEN, den där dyra lackfärgen är slut.
Och det börjar bli läge att handla hem tapet
OCH lite annat smått&gott till barnens nya rum.
Så det lutar nog mer åt att besöka byggvaruhus och IKEA.
Det ska ju ändå regna hela helgen lång
& har jag tur, så kanske även sambon går att få med sig.
MEN som vanligt, så lägger jag ner planeringen NU.
Innan det inträffar något oplanerat ;)
Så kanske jag, med lite tur.......
har massor av härligheter att visa upp en annan dag =)
Men som erfarenheter säger; Så tar vi dagen som den kommer.
Och nu är det dags för en rykande kopp choklad te,
innan sängen skall uppsökas.
God natt på er!

4 kommentarer:

  1. Även mina är skoltrötta nu i slutet på terminen, och dom längtar lite extra till jullovet, då vi flyttar då ;)
    Vad spännande att inte veta könet ;) Men lite svårt att förbereda och planera.
    Ha en fin dag
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja, planering är ju dumt att ägna sig åt, skratt. Vi vet ju hur det brukar gå för både dig & mig då?
    Kul blir det ju om det blir ett ikeabesök förstås för jag anar att det är fler än du som längtar efter rummet *ler*.

    Önskar dig & er en skön helg och hoppas du slipper älgsteken på söndag, skratt. Annars kan du slå in den och skicka hit den..Adressen är....hihihi!!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  3. Ha en härlig helg, och lycka till med planeringen av barnrummet :)
    Kram Kick

    SvaraRadera
  4. Är det bara 16 veckor kvar till bebisen ska komma? Jag tycker det låter nästan lite... Din graviditet går snabbt :)
    Igår torsdag var dagen typ 1000 år, en av de längsta dagarna i mitt liv... och natten var lång & jobbig.
    Själv undviker jag planering som Du vet, noll framförhållning är min melodi ;-)
    Ja, jag är typ ensam var kväll.
    Jag hoppas Du/Ni får en bra fredag.
    *kram* Åsa

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails