20101110

Tiden bara rusar iväg

Så var det kväller igen!
Både små som stora barn, sover sedan ett par timmar tillbax.
Det har eldats i pannan och huset har städats......lite grann i allefall ;)
Så nu kan mamman i huset luta sig tillbax & njuta utav en stunds lugn.
En stund som numera är tradition.
Jag och magen, på soffan.
Med en stor tallrik fil, toppad med smulat knäckebröd & havregryn!
Mumsigt värre och som sagt, det har blivit en tradition.
Lilla knodden i magen slår kullerbyttor utav lite "egentid" & mamman, ja hon förebygger halsbrännan med lite lagom nyttig kvälls mat =)
För så är det ju, att på dagarna....ja då springer ju tiden snabbt iväg.
Det ska planeras, donas & hjälpas.
Då finns det inte så mycket tid att hinna ge magen någon ro,
men himlans så skönt det är att ha hittat en stund på kvällen då i stället.
För OJ, så fort tiden går......när man har fullt upp hela dagarna.
Då hinner man knappt fundera över att veckorna, ja dom bara flyger iväg!
Förundrad blir jag nästan, när jag inser att det i morgon "bara" är 16 veckor kvar tills lillknodden är planerad att "titta ut"
Spännande, men också lite pirrigt skrämmande.
Tiden går ju så ofantligt fort!
Nu är den där fil tallriken uppäten och det börjar bli dags att entra sängen.
I morgon är en helt ny dag och jag önskar oss alla en god natt =)

4 kommentarer:

  1. Vad mysig beskrivning av er lilla mysstund;) Du och lilla magen.

    Här ska sovas med nu...om inte Maken är na...vaken? Gapskratt.

    Det är skönt att sova. Kram Milla

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med bebismage! Det är sådant man saknar när man inte är gravid. Annars brukar jag må pyton när jag är gravid, spyr från v 10-40 typ, men ändå är det just sådana stunder du beskriver som man minns.

    När jag väntade sexan rusade dagarna också igenom. Den graviditeten var den snabbaste någonsin och jag slapp ha så mycket foglossning den gången också så jag njöt faktiskt.

    Halsbränna ja....novalucol är rätt gott faktiskt och var det enda som hjälpte mig! *s*

    Må så gott och fortsätt njuta av bebismagen!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj shit!! Visst, jag vet ju när bebben ska komma, men när du skriver det på det viset.. DET ÄR JU SNART!! Haha!! Tiden springer VERKLIGEN iväg. När man har roligt ^^

    SvaraRadera
  4. Det känner jag igen ;) Så gjorde jag också som gravid, soffan med en stor tallrik fil och frukt på kvällen. ;) Mysigt värre med magen.
    Vet ni vad det blir??? Alltså kön??
    Ha en fin dag.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails